January 25, 2011

Tribute untuk SM Banjamin

Assalamualaikum....

Blog luahan rasa hati yang tiada nilai komersial ini telah direview secara jujur dan ikhlasnya Oleh SM banjamin merangkap sahabat seakal,sepena dan sekuali...pernah susah dan senang bersama, belajar bersama, gelak tawa dan nangis bersama (ehh pernah ke kita nangis bersama zul?) di sini di ruangan Segmen Blog Pilihan GPK....

Mohd Zulkifli Sa'don yang bernama pena SM Banjamin... walaupun dia tidak pernah mendedahkan rahsia di sebalik nama pena itu, tapi aku dapat meneka... mungkin S itu mewakili pangkal nama Ayahanda tercinta iaitu Sa'don, M itu mungkin nama pangkal ibunya, meskipun aku tak pernah tau akan nama ibu beliau, mungkin aku dapat agak Maryam mungkin?

Persahabatan aku dengan SM banjamin melebihi ruang lingkup blog saja, ia lebih kepada hubungan holistik di dalam kehidupan, mengenali beliau sejak dari sekolah menengah, dan mula rapat sewaktu tingakatan 3.... kehidupan Universiti menjarakkan kami sekejap dan kemudian bersama semula apabila bersua kembali di UiTm shah Alam... agaknya mmg seronok bertukar akal fikiran bersama, akhirnya duduk serumah.. bermulalah episod mengarang blog di platform blog Friendster, masak di dapur, dan borak depan tv.... masa dulu kami lebih ghairah untuk menulis di Blog friendster dan lama kelamaan tulisan itu ada yang disemadikan sesetangahnya di blogspot ni....

Apa yang menarik pasal SM Banjamin ni? pandai masak, rajin kerja ya amat, jujur, merendah diri, akal kreatif dan abstrak, Pak lawak ya amat dan tak suke menyusahkan orang lain.....Faktor2 ini dirangkulkan membuatkan aku berkawan lama dan memilih dia sebagai sahabat untuk sekian lama.

Kini Beliau bertugas di Uitm Shah alam, dan aktif didalam dunia blogging, menjadi pengasas kepada Group Gerila penulisan Kreatif di Facebook di mana aku sendiri juga adalah Co-founder.

Baru-baru ini, SM Banjamin selaku Pengasas/presiden Gerila Penulisan Kreatif telah melakukan satu langkah yang drastik utk menreview secara Pro Bono Blog2 pilihan (yg aktif di GPK kata beliau) iaitu Blog Rasa Hati milik aku sendiri, Lekat Lekit Gurl milik puan suria dan Shahazrin.com milik Shahazrin....

Sekali lagi terima kasih jujur dari tuan blog.. :)

4 comments:

  1. wah2... ada juga untuk aku yer...

    ReplyDelete
  2. mak membayangkan ucapan ni di ucapkan sambil pegang award... Mak terharu Nyah.. lagi 7 baldi airmata mak tadah.. buat mandi mandian kala meter air kena cabut

    ReplyDelete
  3. salam.. alahai.. susah-susah je bebuat entry tribute untuk aku ni... ape pun thanks a lot... enjoi membaca tulisan ko... "reward diri orang lain... jugak reward diri sendiri... lama2 self estim akan up...."....
    "hmmmm aku up lagi!!!" kate din...

    ReplyDelete
  4. hahahahaha.. tepat sekali Sm banjamasin... eh silap sm Banjamin... :P aku up lagi!!.. pookkk tepuk lantai sambil sengih2...

    ReplyDelete

Review Myvi 2018

Assalamualaikum Aku yakin mesti ramai dah survey  Perodua Myvi model 2018 kan, mesti korang teruja nak tahu ulasan, best sangat ke MYVI ba...