January 14, 2011

Pencungkil Gigi Sebatang Rm1.00

Assalamualaikum...

Bersempena dgn meraikan Bapak aku happy dengan dividen dan Bonus ASB, kami sekeluarga gi makan dekat Restoren Sri Thai kat Pj (berdepan dengan PJ hilton dan sebelah Victoria Station) Restoren ini salah satu Restoren favorite dalam list tempat makan family kami, kalau makan nasik ayam kami pergi kat bukit bintang yang citer dia sikit ada dlm entry Halal Vs Haram sebelum ni.


Restaurant Sri Thai

Jadi Abah dengan Rela hati menguatkan hati dan nurani untuk membelanja isteri dan anak2nya yang boleh tahan kuat makan ni hehe...kami pun order la
1) Ikan Senangin Thai style asam pedas Stim
2) Ayam pandan
3) udang goreng Butter
4) Tomyam campur
5) Bean sprout goreng -- Taugeh goreng la, ngade pulak.
6) Sotong goreng tepung
7) Dessert - sago gula melaka dan aiskrim vanila
8) 6 gelas Teh lemon
9) pencungkil gigi aka toothpick...haaa ape??? pencungkil gigi???
pengcungkil gigi sebiji mcm gambar ni


Ye, toothpick yang abg aku mintak lepas makan di caj dalam bil, patut la waiter tu tanya tadi, "toothpick for how many person sir?" abg aku jawab la "two".... tengok dalam bil yg bernilai RM 360.00 ada caj pencungkil gigi 2 toothpick = RM 2.00 gila babi tak?

Rasa2nya picture makan2 td ada dalam henpon adik aku, dan bil ada kat bapak aku, nanti aku rajin aku scan attach kat sini sebagai bukti, kalau rajin la kann...

Lain kali kalau makan kat restoren fancy mcm ni, belajarlah utk elakkan caj tersembunyi mcm wet towel, toothpick & kacang/kepek. masa makan kat sini dulu takde pulak kene caj cungkil gigi mcm ni, gila kapitalis betul. mesti tokey dia kalah judi kat genting ni.hampeh.

p/s kes terkena lagi, sebab dalam wallet bapak aku mmg ada simpan toothpick berlambak, dalam kereta aku pun ada. caiittt!

5 comments:

  1. pertama kali dengar.... ish... melampau la kan smpai pengcungkil gigi pun kene charge???? ermmm....

    ReplyDelete
  2. dengar kat kedai mamak ni pasni depa tiru pulak cas2 camni.

    ReplyDelete
  3. kalo caj seposen tahan lagi, ini rm 1......huhu..x baek wat gitu dlm bisnes. rugi kang br taw.hak3

    ReplyDelete
  4. lain kali bawak lidi yer Nyah.. x pun ttgu balik umah ko cungkil je gigi ngan cangkul nyah.. sedap skit rasanya

    ReplyDelete

Review Myvi 2018

Assalamualaikum Aku yakin mesti ramai dah survey  Perodua Myvi model 2018 kan, mesti korang teruja nak tahu ulasan, best sangat ke MYVI ba...