January 16, 2011

Antara Fasha Sandha berbikini, Fitnah dan Riba'

Assalamualaikum..
Baru-baru ni gempar gambar Fasha sandha berbikini di Blog2...dan begitu ramai orang2 yang menghukumnya dan menyebarkan akan keaiban dia...menghukum dia seumpama dia telah melakukan dosa yang paling besar di dunia, dicampur dengan perasaan sentimen dan menyampah dengan sikap Fasha yg dianggap gedik dan gatal..maka dengan tersebarnya gambar2 bikini dia telah merancakkan lagi sektor umpat dan aib-mengaib. aku pulak malas nak masuk campur dalam hal2 ni dan malas nak upload picture Fasha sandha berbikini sebab... aku taknak jatuh dalam golongan Tajasus..(org yang mengintip akan keaiban org dengan niat utk menghukum)

Dan bagi aku, adalah lebih berat dosa orang yang mengumpat, memfitnah dan terlibat dalam riba' berbanding dengan dosa mendedahkan aurat (tapi bukak aurat tetap juga berdosa)... Namun Allah tidak menghukum Manusia secara pukal, dan bersangka baiklah sesama insan.. moga Tuhan ampunkan dosa fasha yg suka pakai bikini...dosa org yg umpat, org yg mendedahkan aurat dan org yg memfitnah...mungkin jika kita ada buat perkara baik maka jika berat timbangan kebaikan kita....kita akan dimasukkan ke dlm syurga..jika berat amalan dosa maka kita akan masuk ke dlm neraka. inilah Yg Allah Janjikan dalam Firmannya..

7 dosa paling besar dalam Hidup
1.Syirik
2.Sihir
3.Membunuh jiwa yang bukan patut dibunuh.
4.Makan Riba'
5.Makan Harta anak yatim
6.Lari dari medan perang
7.Memfintah perempuan baik berzina.

Tetapi amatlah malang manusia, bila dia lebih berpesta menghukum dan berbuat dosa, dengan selamba memfitnah tanpa segan silu...ada yang mengaku memperjuangkan islam dan kuat ibadat tapi tanpa segan silu bersubahat bersama2 menuduh fitnah kepada artis, jiran2, pemimpin dan bini pemimpin, ahli politik dan sebagainya. Sedangkan mereka sedar pada masa mereka mendengar, mengiyakan, menyebarkan dan menyampai2kan..mereka tiada asas bukti dan saksi pun.

Amat malang manusia yang suka menghina dan mencaci...memandang jijik org yg berjudi nombor ekor, tetapi dia selamba pergi ke bank membayar riba' bagi loan kereta, rumah, kad kredit dan personalnya...tidakkah dia sedar yang dia sedang melakukan salah satu dari dosa paling besar dlm islam?

Amat malang manusia yang mencaci maki dan menghina org yang tidak bertudung, tapi dia percaya pada sihir, menilik nasib, mandi bunga tujuh jenis buang sial, pakai tangkal dan berjumpa bomoh utk berubat. tidakkah dia sedar dia sedang terlibat dalam sihir dan menjurus kepada syirik..iaitu dosa paling besar dalam Agama?


Aku bukan Ustaz, aku bukan alim ibadah...aku hanya manusia biasa yang berjuang sedaya upaya utk tidak melakukan dosa besar kerana aku telah komited dengan Agama yg aku anuti ini.
Dan kini aku mengingatkan diri aku dan semua kawan2 aku supaya sama2 kita mencuba sedaya upaya untuk menghindar diri dari melakukan Dosa2 besar yang tidak terampun jika mati tidak bertaubat.

pssstt : malam ni aku tukar Mode Dakwah jap... takkan 24 jam 7 hari seminggu asyik nak seronok je kan.. ape salah kita ingat mengingati..

P/s aku bukan peminat Fasha sandha...aku tak minat pun filem dan drama melayu :) ...tapi kalau ada picture lisa surihani ngan Tiz Zaqiyah..aku klik tengok jugak kot.. :P huhuhuhu...

3 comments:

Hidup Dalam Kepalsuan

Assalamualaikum Kisah ni aku yakin berlaku pada tahun 1990, sebab kejadian ni berlaku semasa aku tadika, aku tadika umur 6 tahun. Masa aku...