January 12, 2011

Kisah Seram Rumah Cik Murni..

Mama : Ikar, kamu tau tak?
aku: Entah tak tau, macam mana nak tau soalan pun tak tau..
Mama: Kamu nak tau tak?
Aku: taknak tau..
(wahahahahaha..gelak puas hati sebab membantutkan impian mak aku nak bergosip2 petang)
Mama: ishkkk kamu ni, meh sini mama nak citer sikit.. tadi petang kan aku duduk sorang kat rumah, kamu semua takda. eee seram... rumah sebelah kena kacau hantu, menjerit2, sekuat-kuat hati...agaknya satu jalan taman ni dengar....
Aku: eh ye ke ma??? huuwwaaaaaa seram ni, edisi boleh percaya ke, ke edisi mama tambah2 citer?
Mama: Beeeeetul (sebutan be dipanjangkan dan ditekankan lambang penegasan kebenaran tanpa berbelah bagi)
Mama: kamu takut tak?
Aku: tak takut punnnn...mama takut ke?
Mama: iskk mesti la takut, aku nak tido sorang2 kat atas pun dah tak berani, tunggu abah balik baru berani naik atas.
Dan selepas bersembang panjang dan mendengar versi mak aku, maka disimpulkan disini bahawa rumah sebelah aku yg berkongsi dinding dengan rumah kami dikacau Jin (entah mana ustaz tu tau jin ke iblis aku tak tau)...menurut sumber mama yang aku percayai (walaupun pernah kantoi menambah perisa penyedap rasa terhadap cerita) Cik murni dan Hana (anak cik murni) yang berusia 3 tahun telah diganggu makhluk Halus, Jin lembaga hitam sekeluarga, ada bapak, mak, anak.....
Menurut sumber dari Mak yg telah mengandung dan melahirkan aku, Cik Murni telah di ganggu dengan bermacam2 cara, seperti main2 pintu... bertegur sapa, dan bau-bauan... isk....
Petang tadi 6.15petang.....sedang aku membasuh kereta....
(terdengar Azan yang sayup) aku tengok jam, aik pukul 6.30 waktu semayang apa pulak ni?
Oh rupe2nya, Pakcik Namal (bapak cik murni) Azan sebagai petua-petua menghalau gangguan...dalam 5 minit pakcik keluar dan berborak dengan aku...
Pakcik Namal : Hye Zul... rajin basuh kereta!
Aku : Pakcik, boleh la sikit2, maklum la kereta lama, dah buruk, kalau tak rajin basuh, lagi tambah buruk la pakcik....
Pakcik Namal : Ihskkk, apa pulak buruk, pakcik tengok lawa la, pakcik suka kereta ni, berapa zul angkat?
Aku: Rm 9,500 je pakcik....Eh pakcik, mcm mana ngan rumah? semua dah ok? Kak Murni sehat? hana ok?
didalam gambar adalah tempat kejadian, tengah2 tu rumah aku, sebelah kiri anda tu adalah rumah kak murni, tetapi 7 lembaga di dalam gambar bukanlah lembaga hitam pengacau yang dimaksudkan, mereka adalah lembaga pengarah sahabat2 makan kenduri.hehehehe

Pakcik: Alhamdulillah, semua dalam kontrol lagi... biasala Zul, rumah lama kosong, ada la benda nak menumpang, pakcik pesan kat dia, korang dah duduk lama, bagi la can kami pulak duduk.

Aku: ye tak ye gak pakcik kan... pakcik sendiri ada nampak ke pakcik ??(dah lebih kurang macam mak nenek umur 50-65 thn keatas pulak aku interbiu pakcik ni)
Pakcik: nampak direct takdela (nama je pakcik, tapi org tua ni kerja Technician bantu mekanikal engineer..leh tahan power la) cuma, kalau tengah semayang tu naik la bulu roma.rasa mcam ada org intai....bunyi2 pintu...
Aku: ishkk... horror gak pakcik kan...
Pakcik: entahlah Zul, kadang2 nak kata tak percaya makhluk halus, tak boleh jugak, tapi pakcik rasa ni semua banyak pasal tekanan la, ada gak Psikologi yg main2kan.... bayang kipas hitam2 atas lantai pun kita boleh main perasaan lembaga hitam, jamban sumbat kita cakap bau busuk benda tu...daun pokok goyang angin tiup kita cakap benda tu goncang....
Aku: ha'ah la pakcik, betul3.... (dalam hati aku rasa mcm kagum, pakcik ni pun berpikir mcm aku, takda la 100% tahyul, ada gak dia masukkan unsur2 rasional dalam pemerhatian dia) Ni hitam-hitam ni lada hitam la pakcik ye? tak salah saya campur ngan garam kasar kan?
Pakcik: Ha'ah, mana Zul tau?ni ustaz2 darul syifa' datang buat berubat halau ngan pagar2 semalam...
Aku: apa pulak tak tau pakcik, dulu nak bukak kilang baru pun, kami panggil Darul syifa' jugak buat pagar kilang, tah ape yang di pagar, tah ape yang nak dihalau pun tak tau la pakcik... dah mcm orang menurun pun ada...
Pakcik: heheheheheh (menyengih kat aku sambil mata menggerenyet seakan2 setuju dan satu geng) okey la zul, pakcik masuk dulu.. dah nak maghrib.
Aku: okey pakcik, hati2 ye, semoga sukses! kirim salam anak pakcik yeee.. kekekekkekeke (sempat lagi nak usha anak dara no 3 dia, cun wooo bdn mcm model, ni kalau la blog aku ni Kak murni bukak mati aku pecah rahsia) hahahahahahahahahhahaha
Pakcik: heh.. ok2...
*Aku sambung basuh kereta dengan penuh skil dan kerajinan sambil menekan2 otot lengan dan pinggang dengan kuat, agar pakcik namal nampak tanda-tanda maskulin dan kehebatan aku...sebagai lambang jantan gagah yang mampu menjaga anaknya di kemudian hari kelak....

17 comments:

  1. woo...kalau miera la,isk meremang bulu roma duk kt umah tu..huhuhu

    ReplyDelete
  2. mmg seram pun miera.. smlm kuar bilik tengok adik tengah gayut kat enpon pukul 4 pagi.siap tanya tu...ehhh ni julia ke hantu nih? hahahaha

    ReplyDelete
  3. haha..ada ke tnye camtu.kalau betul2 hantu camne.haha

    ReplyDelete
  4. kalau betul2 hantu...pusing belakang slow2 masuk bilik balik sambil kaki gigil nak jln pun takleh...pasrah je..haha

    ReplyDelete
  5. keseraman tersebut menusuk kalbuku ini...hahaha

    ReplyDelete
  6. Nyah mak nampak patah jer... tp mak tau mesti suar ko basah masa dgr cerita mama ko kan Nyah.. Takpe mak tau ko berusaha utk jd maskulin..

    ReplyDelete
  7. huhuhuhuhu......patah ke nyah? tak boleh dikaber2 ke??? awwwwww

    ReplyDelete
  8. ade antoo ker??
    siyes ni..
    kene panggil unkel sikers tu..

    cabutt~

    ReplyDelete
  9. sempat lagi try anak die tuh.. adehh.. =p

    ReplyDelete
  10. Cma: kalau panggil uncle seekers dapat komisen roylati citer ape salahnya..wakakakak

    Ucop: peluang beb..peluang..anak dara dia cun woooo

    ReplyDelete
  11. hahah..kalau kene gaye.. dapat la tu.. =p

    ReplyDelete
  12. pakcik tu bkn men semangat crita pasal hantu , u sebok dgn anak dara die plak . hahaha . uma u xde hantu sbb u la hantunye . hahaha x)

    ReplyDelete
  13. as salam..
    hehe..kat mana lokasi rumah ni?
    haha..zul, hang ke yang nak jadi hantu tu.ngorat anak dara pakcik tu =p

    kiranya diorang baru pindah ke?
    lol.semalam ku baru kena kacau dek hantu kat opis.hari ni kena balik awal

    =_=

    boleh plak masa layan fb, dia main lambai2 kat tingkap.lepas tu ketuk2 tingkap. sampai boleh dalam sejarah hidup(kot), stay dalam tandas lebih sejam. hantu dok main hi hi hi sambil ketuk kuat kuat pintu tandas

    =_=

    baca ayat, dia diam.bila berhenti je dia datang.bengong punya hantu setan

    =_="

    wah! zul! ku pun nak pegi la rumah pakcik! haha~

    ReplyDelete
  14. lokasi rumah di shah alam sek 8....
    hahaha, anak dara pakik ni memang cun, tapi tinggal 2 je tempat kosong, sape cepat dia dapat...

    konye opis kat mana mat?horror plak hantu tu main cak cak ngan hang kan...isk isk isk...

    ReplyDelete

Hidup Dalam Kepalsuan

Assalamualaikum Kisah ni aku yakin berlaku pada tahun 1990, sebab kejadian ni berlaku semasa aku tadika, aku tadika umur 6 tahun. Masa aku...