June 9, 2011

Bagaimana Gay Menggoda Lelaki Lurus

Assalamualaikum..



Aku nak pesan dulu, aku belum lagi buat entry pasal xpdc pendakian Gunung kinabalu yang lepas sebab aku belum lagi kumpul gambar-gambar dari kawan-kawan geng gunung. nanti bila aku dah kumpul gambar semua insyallah aku akan buat entry.

kali ni aku nak kongsikan kisah-kisah dari pengalaman sendiri, bagaimanakah caranya seorang lelaki Gay mengorat lelaki lurus untuk membelot dari fitrah seks yg lurus. Tapi, aku nak bagitahu dulu, entry ini tidaklah menunjukkan aku jenis streotype yang prejudis terhadap Gay.

Dulu, aku ada ramai kawan gay, diorang berselera kaum sejenis, ada gay yang terang - terang mengakui selera nafsu diorang. Ada jugak Gay yang cover line, ada jugak gay yang coverline tapi pecah lubang. golongan gay yang kantoi selepas itu pasrah pun ada.

Tapi yang paling Sadis adalah golongan lelaki straight yang 100% tulen dan bernafsu normal mula berpaling ke arah gay. golongan inilah yang paling meruntunkan hati, kalau nak difikir-fikirkan balik, agak tak logik dan susah nak masuk akal mcm mana seorang lelaki lurus boleh tergoda dengan gay.

Kat sini aku akan kongsi dengan korang serba sedikit skill-skill yang diorang guna, adapun cerita ini bukanlah tokok tambah atau rekaan, sebaliknya dari pengalaman dan pengamatan sendiri.

Jenis- Jenis Gay.

1. Jenis Bottom :- lelaki yang suka menerima, dan memainkan peranan sebagai perempuan yang dinodai. bahasa kasarnya, lelaki yang diromen.

2. Jenis Top :- lelaki yang memberi, memainkan peranan sebagai lelaki yang menodai.lelaki yang meromen.

3. Jenis Flexible :- Lelaki yang menerima pun boleh, memberi pun boleh. meromen pun boleh, diromen pun boleh. kira serba boleh la nih.

Ada lelaki Gay jenis top yang kelihatan seolah-olah sangat macho dan heroic, takda kesan2 kelembutan/kewanitaan langsung, tapi kalau bagi yang expert masih boleh trace diorng ni gay atau tak. ada la code of conduct yang menjadi signal ke'gay'an tu.

Bak kata kawan aku masa belajar dulu

" Ikar, diorang ni walaupun top dan jantan habis, tapi gentle diorang tu still boleh tracelah beb, ko try tengok ricky martin tu, aku berani bet la yang dia tu gay"

" macam mana pulak ko boleh tahu dia gay ke tak wei?"

"Senang je, segagah-gagah dia, mesti dia nak jugak pakai something yang feminin. kurang- kurang nak pakai lip balms.. jantan straight takde de nak pakai balms2 ni nok. tak kuaseee"

lantas dari statement dan pengalaman aku berkawan agak rapat dengan gay friends ni lah yang membuatkan aku mengeluarkan idea :-

" Hanya ada sempadan garisan yang sangat halus yang memisahkan antara lelaki metrosexual, lelaki comel, dan GAY. Jika tidak berhati-hati, akan tergelincir ke sempadan gay tanpa disedari"

***********

Jenis-Jenis Godaan

1. Godaan Pertama : Menghapuskan rasa bersalah.

Kaedah Godaan ini adalah cara yang paling efektif dan paling berjaya digunakan oleh golongan gay bagi menarik lelaki straight terjebak ke dunia gay. Gay akan meyakinkan lelaki normal bahawa mereka tidak akan dicop sebagai gay jika memberi anu mereka di'kerja'kan oleh lelaki gay.

" Camon Zack, u bagi la i usap-usap 'adik' kau tu, jangan la kedekut sangat, kau takkan jadi gay, sebab nafsu kau normal. kau lelaki lurus, sebab kau tak hadap pun batang lelaki kan? kau kan ada kapel kan? skrg kau kapel ngan Emy kan? ok what... tu maknanya kau straight"

" Woi Jambit, ko jangan nak tackle aku, aku straight wei. jangan harap aku nak bagi ko raba anu aku"

" Alah, zack... berlakon inesen konon. boleh la cakap duduk jauh2, meh sini rapat2, tengok bila aku dah gosok kau, tengok bangun ke tak anu ko tu..camon zack, try sekali je, kalau aku gosok ko tak terangsang, tu dah buktikan ko memang straight tau...meh baby meh..."

Jika Zack tidak kuat iman, dan pergi menyahut cabaran membiarkan maruah kejantanannya di test oleh Jambit, mungkin selepas itu zack akan mula merasa nikmat di layan oleh gay. maka terperangkaplah zack dalam kancah ke'gay'an.


2. Godaan Kedua : Balas Budi

Lelaki Gay dikenali sebagai manusia yang berusaha bersungguh-sungguh untuk menggoda lelaki maskulin dan lurus menjadi kekasih diorang. Gayboy sanggup berhabis duit, tenaga dan masa semata-mata nak memastikan hasrat diorang mendapatkan lelaki tough sebagai teman hidup.

Ada satu lagi rahsia, Gayboy kalau boleh taknak kapel dengan Gayboy lain yang terserlah kelembutannya, sebab bagi diorang, keadaan itu akan membuatkan diaorang rasa jadi mcm lesbian.

Trophy yang sebenar adalah berjaya menggoda lelaki straight yg kasar, heroic, jantan habis dan comot2 berjambang jatuh cinta kepada diorang. Cara kedua yang sangat efektif jugak adalah menanam budi tanpa disedari.

Perkara mcm ni selalu terjadi kat Universiti, samada oleh 'orang luar' gay yang kaya2, gay2 tua, staff kolej gay, atau senior gay yang akan melabur secara ikhlas kepada lelaki-lelaki straight. diorang akan panggil junior2 ni sebagai Jambu, anak ikan atau 'adik-adik'. Selalunya anak ikan inesen ni tak perasan yang diorang tengah dibela oleh 'akak-akak' atau 'mak-mak hayam'.

Yang selalu dilabur adalah, belanja makan, bawak kuar outing ronda-ronda naik kereta, ajak tidur kat rumah teres atau banglo, bagi main game playstation, belikan baju & jeans2 branded. jam tangan dan bagi duit belanja.

Dah berapa ramai pulak kawan aku yang aku tengok kena bela tanpa diorang perasan. selalunya lelaki2 anak ikan ni rasa diorang cerdik, konon-konon diorang mcm nak amik kesempatan la kat gayboy tanpa diorang ternoda maruah. tapi sebaliknya bila diorang merelakan diri diorang dibela membuatkan orang2 sekeliling mengecop diorang anak ikan rasmi.

" Erul, aku nak cakap sikit kau ni la, aku tengok kau dah start tdo kat rumah Dr Hamdan, makan tdo kat sana tiap-tiap weekend. dah mcam anak ikan dia pulak. kau ni tah-tah dah kena romen ngan dia kot!"

" Please.. tolong sikit ye Harun, kau ingat senang-senang ke aku nak bagi dia tikam aku, aku ni straight la, aku saje je nak pow dia. dah dia rela nak support aku, biarlah, aku belasah je la. best woo duk rumah dia, hari-hari boleh makan drumet goreng, main PS2, bawak wira dia jalan2..best gila!!!"

" Lorhhhh ko ni Erul, kalau dah mcm tu, apa bezanya kau dengan anak ikan gayboy lain?"

" errrkkkk.... gulppp"

Dan pabila tibanya waktu yang terdesak macam keadaan nak pinjam duit, masa itulah Gayboy akan mula tarik tali jorannya.. prrraaappppp pancing mengena!!!!

" Abg boleh bagi RM800 yang erul nak tu, bukan takat 800 je, iphone pun abang boleh bagi tau, tapi erul kena la bagi sumthing kat abang jugak, hidupkan ada give and take. malam ni erul tido kat bilik abang ye, tdo teman abang je, bukan buat apa pun"



3. Godaan ketiga : Raba dalam Samar

Bagi memecahkan tembok kejantanan dan kelurusan, Gayboy akan berusaha untuk meraba-raba dulu. Jika mereka meraba secara obvious dah tentulah akan diberikan sepakan padu maut di pinggang sebelah kiri. Jadi bagi mengelakkan mereka di reject secara kasar, sesi meraba sambil bergurau akan dilaksanakan secara halus.

Sesi Meraba ni, ada beberapa seni yang sangat delicate. salah satunya, adalah meraba sewaktu mangsa sedang tidur nyenyak tapi dekat-dekat nak bangun. Maknanya Gayboy akan meraba masa lelaki tu dalam mamai-mamai nak bangun tdo.

Diorang akan raba-raba, gosok-gosok dada, kemudian perut dan bila dia tengok mangsa tak sedar diri, layan ngantuk dan sedap, diorang akan maju lagi selangkah kehadapan dengan cuba memasukkan tangan ke dalam sepender.. dan jika nasib diorang baik, mangsa akan merasa sedap dan terus membiarkan sesi meraba itu berlanjutan walaupaun hakikatnya diorang telah terlanjur.

konon-konon nasik dan menjadi bubur, buat apa nak elak-elak, layan je lah. Ha..situasi mcm ni lah yang banyak memerangkap golongan lelaki straight terjebak dengan kancah homoseksual.

Tetapi jika lelaki itu mempunyai iman yang utuh dan masih mempunyai akal yang waras untuk mengelak dari terus diraba dan dinoda... mungkin Gayboy itu akan bersarapan sepakan kaki kanan tak berbelah bagi.

***************

Itulah serba sedikit info bagaimanakah caranya Gay menggoda lelaki yang lurus. adapun kisah ini digarap bukan bermaksud mahu melucah, tapi mahu berkongsi maklumat supaya sama-sama dapat belajar mengelak dari terjebak.

Kepada wanita-wanita diluar sana, sila amik berat akan apa-apa perubahan yang ketara pada bf anda. kalau dia start pakai baju kemeja fit-fit, kasut nak jongkit2, minyak rambut, lip ice nak bawak dalam beg bila gi dating.. nampak lelaki hensem mula jeling2...suka sangat puji orlando bloom cute, vin diesel badan tough...ha.. tu signal2 la tu..

Jangan biarkan diri anda diselubungi misteri....... bersyukurlah anda jika pakwe anda selalu puji lisa surihani.. hahahahahahhaa....


171 comments:

  1. Haha terasa aku part puji Lisa Surihani tu sebab bf aku suka sangat cakap Lisa Surihani tu girlfriend dia , tak Lisa pun Rozita Che Wan T___T wuwuwuwu .

    ReplyDelete
  2. okey la tu Moy...Atleast selere dia puji pompuan kan ... kalau dia puji gambit saifullah, tak ke haru nanti? hahahaha

    ReplyDelete
  3. "kasut nak jongkit2, minyak rambut, lip ice nak bawak dalam beg" >> I think kalau kat europe especially UK, France and Italy...these stuffs are benda yang mesti kena pakai..so maybe these stuffs do not applicable in the europe..maybe in south east asia...i remember when i went to paris...diorang ader specialist lagi saloon for men, etc. i think it's more about how guys want to look after himself...tht's why kalau tengok minyak wangi atau guys stuffs yang branded semua datang dari europe..because they are educated to look after themself..kat sini dari skolah rendah dah ader blajar fashion. i think kat malaysia x de ar..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ingat lagi mase gi amsterdam.
      tengok kawan2 beli lip balm sebab cuaca sejuk. .
      aku selambe badak je cakap ''korang ni macam pondan la'' ...''rileklaaa''
      sejurus selepas itu aku merana sengsara dek bibir merekah dan pecah2..
      haaaa padan muka aku

      Delete
  4. seremm gak ni eh..

    kena tengok-tengok adikku jugak ni.ada jugak aku sunat sampai habis kalo dah menunjukkan bunga-bunga ke arah jalan yang terkutuk ini.good info!

    ReplyDelete
  5. Andrik : yerp, agree with u. pengenalan diri individu dinilai dengan budaya seseorang itu dibesarkan dalam masyarakatnya.

    norinaomar : kena tengok tu, sebab benda ni boleh ditegah kalau kesan dari awal... :) bab sunat sampai habis.. senak perut baca, hahaha

    ReplyDelete
  6. Dup..dup...dup...dup..bace entri ni...huhhhh....sabo je la..

    ReplyDelete
  7. haha.good info ikar,blh guna masa nk cr papa untuk ank2 sy.terima kasih ;)

    ReplyDelete
  8. nak tanya!! nak tanya...!!

    antara 3-3 godaan tu, ko kene yang mana??

    dan adakah berjaya godaan itu??


    macam ko comel..mesti jadi pujaan top2 kan?
    kehkehkeh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sy pun penah kena yg no.2 tp nasib ringan2 jer.

      Delete
    2. Sy pun penah kena yg no.2 tp nasib ringan2 jer.

      Delete
  9. adohai... cam ne leh ada golongan gay ni kan... nak beromen pon ngan lelaki gak.. same2 je ada barang yang seketol tu... hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sedap bah. Kalau tak sedap pasti yg lurus tak nak kali kdua ktiga n seterusnya bkalinkali...haha

      Delete
  10. Woi! Letak nickname aku sekali=_= Zack tu nickname aku.huehue

    My last ex-boyfriend, memang macho habis. Main ragbi. Dan tetiba ditangkap sedang membuat projek dengan seorang pondan dalam posisi dia sebagai lelaki yang diromen.

    Boyfriend gay satu dah culture shock. And jadi Bottom Guy lagi buat kecewa. Kehkehkeh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cik adik. Yg dah ada anak lima org pun selera kat gay tau? Alasan nya sedap dan sentiasa ketat hahahaha

      Delete
    2. Sbb itulah golongan ni wajib dihapuskan/diusir negeri...gay BODOH X DE HARGA DIRI

      Delete
    3. Kalau jumpa nnti mintak potong habis lah wkwkwk...

      Delete
  11. cerita ini membuatkan sy teringat kes kawan2 sy semasa mereka yg berebut gay jantan mana tah, sehinga berbunuhan. seorg dah meninggal pun kena tikam sorang lagi skrg masuk baru mahkamah dijatuhkan hukuman gantung smp mati

    tragedi yg tragis

    ReplyDelete
  12. erkkkk..geli siot baca dialog-dialog yg ade dlm entry ni..ahahaha..


    eeuuwww..aku pelik betol la cmne laki boleh ade 'selera' dgn laki..@_@

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak pelik..sama dgn lesbian...benda ni ada zaman Lut lagi

      Delete
    2. Cane akak bleh travel sampai sini 😂 nk jd les pon salah tajuk nie

      Delete
  13. Nadia Rani rai : jangan bimbang, beta masih selera pada yg berlawanan.kekekek

    Elyana : dah kene cepat2 tu, nampak dah semangat nak jd umi kan..

    Miss Senget : 3-3 godaan tu aku kena. tapi godaan tu semua tak berjaya...sebab aku alhmadulillah berpijak pada bumi yg nyata..

    lagi satu, tekak loya pulak tengok awek ade misai kan..hahahah

    TopImagine : tu semua sebab nak puaskan nafsu dalam kadar cepat la tuh. malas nak ngorat awek.. haha

    ReplyDelete
  14. Raihana Izzati : tragis nya citer ko. boleh buat entry tu, nasib kita sama la. dulu skandal aku rupe2nya kapel ngan pengkid.. wakakakaka

    Wanita bertudung Hijau : mak oiiii tragisnyaaa.. sampai bunuh2? uiiyoohhhh ternganga baca...

    Cik Sha : sebenarnya aku pun geli nak taip, semlm pikir 2, 3 kali gak, nak delete ke nak publish.. hahaha

    ReplyDelete
  15. betol bro, pernah digoda dorg, dr zaman sekolah lg, cikgu pon ade, cikgu tu siap goda aku dpn ayah aku bro!!!!

    ReplyDelete
  16. Risau mak nyah tp mak yakin laki mak normal & straight sebab kat FB dia byk pompuan dr laki. Tp risau jugak.. mak x rela bermadu dgn gay mahupun pompuan. wakakakakakaka

    ReplyDelete
  17. huhuhu..da x dpt jadi pengomen 1st..xpe2..berselera pulak lelaki dgn lelaki ey..

    ReplyDelete
  18. Nazrul : aku penah kene goda dengan lecturer gay... 2 org lak tu.. wakakakaka

    Lekat Lekit : wahhh tamak ko ni nyah.... :P

    Fayad : ala selere je kalau dah sangap kan kan.. :P

    ReplyDelete
  19. peh peh. panas gile entry kau! ahah. aku setakat ni tak dapat cam lagi lelaki gay. geli doh! seb baik cik abang aku straight. LOL

    ReplyDelete
  20. perghh!! yang paling biasa taktik 'termakan budi'!

    itu paling normal aku dengar..ramai dah sangkut sbb macam tuh. Ada yang sampai payung laptop bagai..pergghh..memang kelabu mata..keris jumpa keris pun tak kesahla...laptop 2 ribu tuh...

    ayat paling ketara :

    "adik nak g mana ni, teksi mahal la dik. Meh abang hantarkan.." dengan gaya lembut...

    *errr.....

    ReplyDelete
  21. wahai abang macho,
    tak mau terangkan pasal 'code of conduct' itu ke? :-)

    ReplyDelete
  22. haha bagos entry ni, leh kesan awal2 :)

    ReplyDelete
  23. aku rasa macam berilmu sikit lepas baca entry ni (Y)

    ReplyDelete
  24. interesting article. sayang sekali, kadang2 muka nmpk macho, tp gay.

    ReplyDelete
  25. ct mursyidah : itu lah dia... betul jgak org ckp dont judge the book by its cover kan...

    Melle : agak2 Fahrin Gay tak? wakakaka

    Keyri : TQ..

    Tips Kurus : nanti2 di entry akn datang :P

    Blank : itu salah satu pancing umpan mahal tuuuu

    Cik _azeya : anda yakin dengan lirik itu? anda mahu kunci? hahaha

    ReplyDelete
  26. diakui....mmg pnah terjadi pada sy diraba....yg wat cite minta simpati pun ada,kata dia kna buatan org,nk baik kna telan air mani .....hahahaha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak bek kne telan air mani dulu??? hahahahaha "mak esah" mane die jumpe tu??

      Delete
    2. Geli gila air Mani dpm mulut wheel tapi rasa apa sampai kekadang org buat sampai telan air Mani tu

      Delete
  27. " nak baik kena telan air mani"
    hahahahahahahahahahhahahaha, serius aku gelak semput2 tak kuar suara tadi lepas baca...

    bygkan muka dia ckp inesen...hahahahahahahahahahahahahahhahahahaha best la komen ko....

    ReplyDelete
  28. pehhhhhhhhhhhh menakutkannnnnnnnnnn...

    ReplyDelete
  29. cane aku bleh bc entry ni plak, baik ko g tau aku ko gol. mane.. cpt2 ! ko buat research ke hape ni, haha.

    setakat ni aku tak penah jumpe lagik lelaki melayu gay *ke aku inesen sgt smp tak pasan :p*, tp bangla selalu gak, yg duk pegang2 tangan ms jln2, rs nak lempang jek, merosakkan pemandangan sungguh !

    ReplyDelete
  30. erghhh . menakutkan . btw good info .

    ReplyDelete
  31. untuk tontonan bacaan 18xxxxxxxxxxx jek..hahahahah!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekarang remaja pon dh gay wehhh

      Delete
  32. kawan aku gay, kena buatan org lar... Dia crita masa tu dia x sedar langsung. Sedar2 je anu dah kena 'makan'... Damn rasa nak lempang je muka dia... Yang kau pi bercinta ngan dia tu pahal.. Lagi2 lepas kau kena 'ngap' ngan.. Gosh... Memang betol nak rasa kasut saiz 7 kat muka..... Taubat lar wei! Taubat! Akhirat tu ingat! X kesian kat mak bapak ke!

    ReplyDelete
  33. I think guys should avoid la brkawan dgan type2 org camni. I'm a (closeted) gay and I seriously think this thing is plain disgusting. And I know not many will agree with me but I personally think bicuriousity (and sape2 pun yg terlibat dgannye) is wronger than homosexuality (speaking in a morale context, not religious).

    ReplyDelete
    Replies
    1. yes i knoe gay so disgusting...tp ko pnh pikir kh tiada siapa yg mw dlahirkn gay ddunia ni TIADa ...sy sngt kecewa gay seperti anging dmyg dmaki,dcaci,dbenci plz we a gay need help...;(

      Delete
  34. hmm... cume nak share jea.. macam mana kalau dua2 tu straight ? and diorang BFF , tapi bila dua2 da start frust dgn couple(perempuan) masing2 . diorang jadi macam ni... mula sayang atas dasar kerana mereka sahabat baik.. tapi lame2 mereke terjerumus dalam kancah homoseksual ni.. disebabkan dah mula merasa kan yang BFF dia tu lebih memahami dirinya... :( im only just asking .

    ReplyDelete
    Replies
    1. closeted gay, sebenarnya dalam hati masing2 ada minat pada lelaki, tapi kawal dan pendam. kalau takde minat, biarlah rapat mcm mana pun namun selera tu tak datang, org kata tak turn on..

      Delete
    2. Sebenarnye dlm hati masing2 minat lelaki. tp kawal n pendam???? Huraikan bro. menarik..

      Delete
    3. mostly gay ni kebanyakannya kurang kasih sayang seorang lelaki samada kasih syg seorang ayah (dier akan minat lelaki berumur) or kurang kasih syg seorang abg (dier akan minat yg top) or xde adik laki (minat yg bottom) ... mmg dalam hati dah minat ngan laki cuma kuar x kuar on x on jer then bila dah terjerumus n activate kan nafsu diertu yg berleluasa.. so kalau dah mmg dalam hati tu str8 minat pompuan jer , frust la 100kali pon tetap cari pompan gak >.<

      Delete
  35. wei aq pon pkai lipbam jgk sbb bibir aq slalu pecah sbb slalu hadap matahari tu .. siap doktor rekemen g haha btw dont judge a book by it cover kang xpasal2 jd burok sngke lak kan?? hehe btw nice info

    ReplyDelete
  36. xkesah la ni post taun ble,tp nak komen gak,, da la tgh mkn

    nak muntah rasa...kah3

    yg part nak kena raba mse tdo tu member aku penah kena

    sian..nasib smpt elak T_T

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko sendiri kke yg raba bf ko tu..hehe. nak muntah ke tau sukaa..ko pun suka isap pentatkan...haha

      Delete
  37. seb bek laki aku slalu puji aku..kekekee

    ReplyDelete
  38. berdebar dah nak cari bakal suami sekarang. kang dapat yang bengkok, susah. suruh pikar carikkan lah ;D

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko jgnlah bersuamiisampai tua..hehe pakai pisang je cucuk kan memek ko tu...huhu

      Delete
    2. Amira Anorah...kalo ko dpt batang yg bengkok..pasti cipapmu pecah...sodap le Amira..

      Delete
  39. nk komen gak leh

    ReplyDelete
  40. 'bersyukurlah anda jika pakwe anda selalu puji lisa surihani' (dari mula sampai akhir, baca dengan penuh serius, tiba-tiba bila tiba part di atas - tergelak habis hahahaha)

    ReplyDelete
  41. selalunya gay gay ni..suka cerita camne nak detect gay lain...korang jgnla tertipu ek dgn samaran dia ni

    ReplyDelete
  42. Oh seriously geli geleman aku bila baca ni..

    ReplyDelete
  43. Oh seriously geli geleman aku bila baca ni..
    *tapi dalam hati ''Memang aku Gay'

    Anyway dlm petikan tu ''Oh seriously geli geleman aku bila baca ni..''
    memang betul la.. aku mengaku aku gay dn aku x suke kayan dengan gay.. sebab Geli

    ReplyDelete
  44. mungkin kot yg empunya blog ni...pernah dilahap oleh gay..haha. cuma tak nak ngaku je... cos pengalaman mengajar dye...

    ReplyDelete
  45. It's like reading how the slutty girls seduce married men, haha. May be this could be your next topic. I would say we really know very little about gay people, what you mentioned above may represent a small group of gay boy, but definitely not all. Just like some girls want to be with married men, but not all. I'm here is not to debate or to prove who is right or wrong, just to share what I know. Like what you have mentioned above, 3 ways of deducing a straight man. 1. Persuasion - I have some questions here. If you are 100% straight, will you get persuaded? 100% straight means you only interested in women sexually, it makes you sick to do it with man. So if you got persuaded and enjoyed it, so you should start thinking may be you are not 100% straight, there is gay gene in you. 2. Payback - Ok, some straight guys may be fall into that, again, if you are 100% straight, will you do it and enjoy it and repeat it? If you didn't enjoy it at all, you are straight, if you did, you should start thinking. 3. Touching - if you are 100% straight, do you like touching by same sex? Ok, if you we're sleeping, that's different story, we should call it sexual harassment or even rape case, which you can press charges to that gay boy if he did that to you. But what I mean if you are awake, conscious? You enjoyed it and you want to do it again? Oh, you should start thinking about your straightness then. What I'm trying to say, there are 100% straight ppl who only get turned on by opposite sex, there are 100% gay ppl who only get turned on by same sex. And don't forget, there ppl in the middle too, bisexual we called. They can be turned on by both sex. Depends which preference is higher, some may be 70% into girls, 30% into men. It's complicated. It's not our fault to be like this, but at the same time don't blame it on others too, we have too many haters in this world already. To me, love is 2 ways things, so regardless it happens between same sex or opposite sex, as long as they love each other and they are happy together. Same thing goes to seduction, it takes 2 hands to clap. Why we blame it on the ppl who seduce us? Think about it. It's not your fault if you like same sex or have gay gene in you, that's you. May be society can't accept you, but at least don't throw the anger to others. Don't spread hates. Love. Peace.

    ReplyDelete
  46. haha bukan susah pon nk trace someone tu gay atau tak. dan mmg btol, stiap org mmg dilahirkan mempunyai minat terhadap kaum sjenis walau 1%. Kalau kau kata kau hnya minat kat lelaki/perempuan. kau mmg penipu besar. cz kau mst ada jgk tertarik ngn kaum sejenis kalau nmpk dy tu handsome/cantik sgt...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul n tepat dari pengalaman2 yg dah dialamai. Budak ustaz lagikan kubaham inikan pula yg biasa. Hahahaha

      Delete
  47. bagus entry ni..coz anakku sek semua lelaki...hrp ilmu dan imannya tetap utuh pd Ilahi...amin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Noor Azlina ...jangan ko berharap yg terbaek ...mungkin satu hari nanti anak ko jd gay....hahaha. iman dan ilmu jrg membantuuuuu...caya lah

      Delete
    2. tidak iman dan ilmu tetap akan membantu

      Delete
  48. urm gay,,, bhye tu .. memg lelaki gay selalu wt gitu ye,, .. minta2 la nnt suami sye x gitu,, elakn la,, +_+

    ReplyDelete
    Replies
    1. Su Chek....terkadang batang Gay lagi sodap dr btg laki nomal. hhahacoba la ko skali...haheeee

      Delete
    2. Su Chek...Gay pun ada btg keras...haha. nanti d cucuknya pepek Su Chek..terus Su Chek nak lagi..haha betul su_chek.Ko Carilah Laki Gay.... yg str8 pun, kadang suka ngan Gay..kan kan

      Delete
  49. First off all thanks to this post had been published! Kalo gay or straight tu suka hati dorang lah nak wat pa...itu hak masing2 tapi kali nak hindari kancah tu pls aware...ok..thanks..lucu komen anda semua suke sgt..muaaah..

    ReplyDelete
  50. First off all thanks to this post had been published! Kalo gay or straight tu suka hati dorang lah nak wat pa...itu hak masing2 tapi kali nak hindari kancah tu pls aware...ok..thanks..lucu komen anda semua suke sgt..muaaah..

    ReplyDelete
  51. ^^adk2 skrg mcm2..jdi xperlu la str8 kalau niat nk ke simpang ya hahaha

    ReplyDelete
  52. mostly gay ni ade rupe....ade tu jantan abes...maen bola gile kereta etc tp.....huh naluri menongkah arus. aku mmg ade kwn2 cam ni....derang baek...tak kaco org pun. silapnya nafsu tu

    ReplyDelete
  53. Hehe.. ala.. Bergantung kpd diri sendiri la nk terima atau tak.

    ReplyDelete
  54. Nice entry....
    This ppl pun Luah rasa Cinta n syg kt pasangan mereka ker??

    ReplyDelete
  55. Soalan first, cmne boleh sesat sampai bace entry ni. Gay kah kamu? Hahahaha..
    Ok, based from my experience pon mmg kebanyakan drpd story tu betul. Sy sendiri pun pernah dan masih kena. Lokasi seperti hostel, opis, gym, parking, taman semua tu lokasi bekemungkinan. Pantang nampak lelaki lone ranger , dahi luas, badan tegap2.. mula la depa ni pancing. Kot x dpt xpe.. kot dpt mane tau. Try n error.
    Sebenarnye dlm ha mcm ni kene pandai bawak diri. Bukan senang nk lari kalau da terjebak dlm kancah tu atau pun bila da start terjerat kadang2 jd redha je.
    Sy ade gf, tp sebelum sy jumpa gf sy yg sah2 tulen dan boleh melahirkan zuriat ni sy dah jumpa ramai lelaki yg betul2 buat sy felt.. bende tu jadi pon x sengaja. X rancang.mula sbgai abg angkat lah, kawan rapat lah, kenalan lah. Last2 ke katil jugak . So sesapa yg bace ni. Beware lah. Ambil iktibar. Bf sy tu suami org dan dah ada anak. So mmg susah nk qualifykan jenis org yg nk jadi gay ni. Ade ustaz, police, askar, sportsman, lecturer, artists... Ce tgk ..bukan ke semua pekerjaan masculine tu. Tp gay jugak kan. So kalau ade yg pernah terjebak atau rase dah terjebak. Pandai2lah bawak diri. Ingat family ingat tuhan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaa... betul tu, aku pun masa dulu2 pernah gak terjebak sikit jer... tak lah sampai bertahun2.mula2 "dia" selalu mengutuk aku, setahun kemudian "dia" mula memerhtikn aku (tp aku tk prsn pun yg "dia" suka). tahun kemudian, dia mula nk jd tmn baek aku, selalu temankn & mula mmnggelar aku sbgi abg, mghntr sms yg "sweet" lah *sangat* & aku masa tu try lyn2 je lah (maklum tk prnh brcnta, nk try2 lah, apa "sweet" sngt ke brcnta?).. pastu bla kmi brjmpa "dia" mula bersntuh2 tangan..kmudian, dlm bbrpa buln "dia" mula mmnta "benda" yg bukn2.. Dan masa ni lah aku rasa kehadiran "dia" sngt menganggu aku & aku dh tk lyn "dia" dlm bbrapa buln kmi pun dh jd kwn biasa sj... kesudahannya tk der la smpi ke KATIL.

      Delete
    2. hahahaha...lawak nya....wek3 wek3(termuntah)
      bagus!tahniah kerana anda masih berfikiran waras

      Delete
  56. Entah la.. aku sebahagian dari mereka. Apa yang membezakan aku dengan yang laina ialah aku bukan untuk nafsu semata-mata. Aku cuma mencari lelaki yang baik di dalam hidup aku... aku harap dia dapat bimbing aku ke jalan yang betul. Aku perlukan sokongan.... aku bukan menyalahkan takdir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. senang ja..p majlis ilmu kat surau atau masjid.kat sana ada macam macam ceramah.tak pon,donga ceramah ustaz azhar idrus/kazim ilyas/ustaz mana2 kat youtube(jangan yg politik).kes selesai....wahahaha sonang kan

      Delete
  57. Gersang plak baca. Dpt isap batang arini best gak. Hahaha.. Ada aku kesah??

    ReplyDelete
  58. gilos sttmnt org atas aku ni.... ermmm...aku ngaku aku gay, tp cner ek nk berubah...umor aku da 31, tp nasib la aku ni jenis chubby...susah ada market, n susah marketkan diri...so kurang la dosa 'bersemayam ng jantan2' ni...n kalu boleh, mmg sentiasa try nk elak dari berlaku...tp time 'gersang stok2 parah gaban' tu aku 'murano' sket...camna nk adjust ntah torpedo ni....aiyoooooo....

    ReplyDelete
  59. Gi la gayvillion. Macam2 ada. Kat situ boleh buat statistik dengan terperinci.

    ReplyDelete
  60. hehhehe teringat zaman sekolah menengah dulu... kene raba and isap masa tgh tido.. last2 layan sampai pancut...ambik ko!

    ReplyDelete
  61. pernah ada pengalaman jgk kena.kerja kat cybercafe dan tokey kedai gay,slamat iman ni masih utuh..pernah skali dia raba bontot sy yang keras ni dan kerap kali menghantar msj lucah.kerja sebulan pastu berhenti.takut haha

    ReplyDelete
  62. kiranya kpop boys tu pun gay la eh? dorang pun pkai baju fit2, lip balm n etc tpi tu utk mnarik mnat fans.... tk tau la ada udang d'sebalik mee T_T

    ReplyDelete
  63. rmai yg jdi gay mule2 just suke2 but bile dh lme2 jdi gian..
    Im gay so what???!!! huhu :3 btw nice info bro ;D

    ReplyDelete
  64. BG gay boy yg dh kawen tu..insaf2 LA small no....can la it so penugu gua tu yg saban mlm ttp derita men anti hga k pagi....jgn nnt bla merpati putih terbang jauh haaa.....masa tu baru nk br putih Mata ko Jang dh terlambat sudah....

    ReplyDelete
  65. Aku pelik r gay ni klau dh kahwin anak nak kluar ikut celah mne...yg ade cume bontot...x kn kluar ikut bontot kot

    ReplyDelete
  66. Bro nak tanya sikit arr :/ ermm agak-2 Fahrin Ahmad tu Gay ke tak ? sebab dia kan kacak tapi sampai skrg tak kahwin lagi umur dah lanjut tu hm ish-3....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes, he's gay. And dia sangat ganas beraksi.

      Delete
  67. Bila aq baca page nie... patutlah perbuatan 'GAY' songsang nie dilaknat... rupanye boleh terjebakkan orang yang innocent.. =_="" `~~~ngerikan..~~~~

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko tak rasa senang lah cakap.. siapa yg minta jadi gay?

      Delete
  68. Salam.. kami sebagai gay sbnarnye tak mintak dilahirkan mcm ni and kalau bleh nak jd normal dan straight seperti kalian semua (yg straight la).. bukan menyalahkan Allah swt, tapi inilah takdir kami, dah tertulis di Luh Mahfuz bahawa si polan atau si anu akan dilahirkan yg membesar bernafsu songsang atau biseksual (bernafsu pada dua2 jantina).. nafsu ni bukanlah kami yg cari dan tetapkannya dalam diri.. nafsu ni adalah seperti kalian semua yg membesar mempunyai perasaan dan nafsu seksual pada pasangan berlawanan jenis.. ianya dtg sendiri wlpon kami tak mencuba.. sy dilahirkan dlm sebuah keluarga yg tidak kurang agamanya, namun inilah takdir dari Allah swt yg harus sy terima.. sy biseksual tapi selalu kecewa dgn wanita.. ini adalah sbnarnye ujian buat semua hamba Allah swt yg dilahirkan bernafsu songsang utk diduga sejauh mana iman nya.. supaya kite lebih dekatkan diri pada yg Maha Esa dan sujud mengabdi memohon keampunan dan dikuatkan imannya.. pada yg biseksual mcm sy, beruntung la sbb masih boleh berkahwin dan cuba utk hidup normal.. tapi yg pure lesbian atau gay, mereka takkan dpt mencintai apatah lg seks dgn pasangan yg bukan sejenis.. inilah cabaran terbesar buat golongan ini, sama ada mereka akan terus tewas dgn nafsu atau sujud berdoa pada Allah swt.. sy bersyukur kerana nampaknya Allah swt lebih menyayangi kami sbb tu kami diuji dan diduga supaya kami sentiasa bersujud dan mendekatiNya.. tapi sy salah seorangnya, masih LELAKI walaupon tak normal.. yg selalu tewas dgn nafsu.. lelaki mmg mudah tunduk pada nafsu x kisah la dia gay atau straight.. sy couple dgn lelaki hampir 4 tahun seblom dia amik keputusan utk berkahwin.. mulanya kami mmg rancang utk berpisah.. tapi mmg pelik dan hairan, kerana dlm ramai2 yg sy kenal, inilah yg paling sukar utk sy tinggalkan dan kami masih bersama hingga ke hari ni.. hampir 6 tahun dah.. bygkan betapa syg and cinta nye.. wlpon dia dah jd suami org and baby is on the way.. mmg payah meninggalkan org yg dah bertahun2 dgn kita.. dah biasa hdup bersama susah dan senang, dan tahu keinginan masing2 dlm apa jua keadaan.. terlalu terbiasa hinggakan sukar utk berpisah.. dia juga terlalu mencintai and menyayangi sy hingga sukar utk meninggalkan sy wlpon masing2 sedar dlm situasi yg salah dan berdosa.. kami tewas pada nafsu.. tapi kami bukan berlandaskan nafsu semata2, kami dah mcm suami isteri yg jumpe di hujung minggu.. dia sanggup melakukan apa shj, memujuk, merayu malah menyediakan tempat utk kami memadu kasih.. mungkin ada yg geli ngan apa sy cite ni, tp ni la realiti.. sgt seksa berkongsi cinta.. kdg2 terfikir sy ni dah diguna2 atau dibomoh ke sampai jd bodoh dan buta x mampu nak tinggalkan dia wlpon dia dah jd suami org? tp sy lebih mengenali dia dan diri sy s'diri.. nampaknya inilah dinamakan cinta bukan nafsu semata2.. perit rasanya.. sy selalu berdoa pada Allah swt, agar mudahkan perpisahan kami dan percepatkan jodoh sy agar sy boleh bina hidup baru and tinggalkan dunia penuh dosa dan dipandang jijik dan hina oleh manusia2 normal seperti kalian.. Salam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg ko pi jumpa memadu asmara tu bukan berlandas nafsu ke.. Kesian aku kat bini die.. Kena tipu dari awal.. Kalau lelaki normal curang at least one point of his life die betul2 suka kan bini die. Tapi korang yg gay.. Korang bukan setakat tipu bini n family ; korang mainkan tuhan sekali. Kalau tak mampu cintakan perempuan jangan kahwin. Ko buat mcm ni kalau kalau berpenyakit dengan bini2 die sekali kena.

      Delete
    2. Allah pn pndg jijik kt pelaku2 mcm ko ni,bkn manusia normal je,Allah siap laknat lgi kaum mcm korang

      Delete
    3. Geli pulak aku..nyesal baca..

      Delete
    4. Bismillah...klu dh x minta dilahirkan utk jdi gay maka pilihlah pasangan yg Allah dh jadikan(perempuan)...sbb kita ad pilihan..pilihlah yg terbaik

      Delete
    5. kalau dah tak de nafsu macam mana nak kahwin?

      Delete
  69. takut nak kawin ke dik.. adik jd lesbi je lah..

    ReplyDelete
  70. siallah komen 2 ni. tp ikar ko mmg hensem dan kiut. ko gay ke? hahahaha

    ReplyDelete
  71. Aku ni bisex... gay 70% normal 30%... nafsu sejak umo 9 thn...rasa minat aje dgn lelaki...walaupon aku ni jenis gagah dan selalu buat kerja2 berat...kalau nengok muka yg ensem n jambu..pergh meleleh peluh jantan... cam kiut cam ensem je mamat ni!!! Lebey kurang cam gitu le... skang ni tgh usha budak muda yg dok baring sebelah aku ni..malam2 time dia tgh tido mula lah aku naik nafsu.seb baik dia tido mati...letak bom pon x akan sedar..haha....utk girl plak.cukup sekadar penyambung zuriat.hujunh tahun ni dah nak kawen.walaupon rasa cam x best tapi apakan daya umo dah 30 thn..bila lg nak ada anak....utk bakal bini aku..jgn risau abg akan jaga awak betul2..cuma tgh berperang dgn perasaan semulajadi ni.....susah..betul lah kata org lelaki yg berjiwa macam saya ni..sedang di uji oleh ALLAH....
    Mohon doa dari kawan 2 utk saya di beri kekuatan utk berubah....

    ReplyDelete
  72. Ape larh....diorang nie sejenis pun nakk.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. tunggu anak atau keturunan ko jadi gay..masa tu ko akan faham..hahaha..

      Delete
  73. Pergh. Dulu time blajaq kt kl. Time nk balik kg naik train dkt kl sentral singgah toilet kl sentral sbb nk kencing . Masuk2 ja tros bleh detect pnya rmai gay dok cari mangsa . Pergh menyirap darah. Tp lawak pn ada. Tua muda smua dok pakat bg signal. Apa pn bg gay2 sekalian jgn sekali lupa pasal HIV . N bg yg dok kata kami dlahirkn begini tu . ALLAH sayang korang n tw korang bleh atasi prob tu. Bg yg dok kta xdak nafsu kt pompuan tu bleh bkk youtube search lagu world cup yg versi boobs hahaha nama pa ntah lagu tu . klu terpacak makna ada nafsu la tu .

    ReplyDelete
    Replies
    1. sex orientation bukan boleh tukar senang senang bodoh..g study apa tu seksualiti..

      Delete
  74. Aku benci korang yg gay.. Kenapa kamibyg normal kena accept korang? Kenapa salahkan tuhan yg jadikan korang.. Kalau macam tu tuhan tu lemah la? Tak perfect? Y? Why cant u just admit u're sick n need help? If from the start u haf this mindset thenbu can be helped? Takde satu ayat alwuran sebut pasal perasaan sesama jantina (correct me if im wrong) but clearly ade statement yg jelas pasal murka Allah pada org yg lepas nafsu pada kaun sejenis. Think.. Think and think.. Tolonglah jgn terpedayabdgn ilusi syaitan n dakyah kaum kafir.. Kenapa ade diagnose utk org yg suka seks ganas? Gile seks? Tapi sampai hari ni tak sape berani diagnose anybody as gay n buat treatment program??? Please... First step to heal urself is admit that u need help!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. jangan cakap "AKU BENCI KORANG YANG GAY" kita hidup sesama manusia kena saling membantu , diorang dalam kesesatan kita kena membantu bukan membenci , takut kebencian itu menjadi alasan kenapa darah daging kau akan datang bernafsu sesama jenis , so fikir2 kan sebelom comment dan DALAMI ILMU ISLAM sebelom comment soal islam , maaf kalau terkasar bahasa kbye

      Delete
    2. Lgbt ni patut diberi nasihat tapi klu dia x nk terima nasihat tu kau penggal je kepala dia...sbb darah dia halal utk ditumpahkan but kne serahkan dkt yg berkuasa lah..hehe

      Delete
    3. kau tak diuji senanglah ko cakap.. jangan bangga diri.. kalau satu hari nanti ada anak atau keturunan ko dapat penyakit ni baru ko nak faham.. tak ada orang minta jadi mcm ni...

      Delete
  75. Anonymous yg bencikan gay,,,

    Jangan terlalu membenci...nnti kamu pula yang diuji dengan kebencian kamu yang melampau itu...
    Sedar atau tidak...itulah jihad untuk kamu....don't just left a comment with angry mindset..

    ReplyDelete
  76. Assalammualaikum, Sahabat2..
    Satu pesanan buat kaum gay.. sebanyak mana pun kamu tewas, kamu kecundang dlm godaan nafsu.. Ingat, Jangan pernah berputus asa untuk terus dan terus "Bertaubat"... tersilap skit, bertaubat lah, tersalah skit, bertaubat lah, terlanjur lg.. teruskan bertaubat..inshaAllah, sehingga kamu rasakan kamu penat, kamu lali utk buat dosa yg sama. Hmm.. Kamu jgn lah mudah mengalah, berputus asa dgn ujian Allah ni.. Allah takkan uji hambaNya, kalau hambaNya itu tak boleh atasinya.. Cari Jalan Bro.. InshaAllah.. Sy doakan saudara2 seislam kita agar mendapat hidayah dr Allah s.w.t. dan sama2 kita kearah kebaikan. amiin..

    ReplyDelete
  77. masa skolah dulu penah becinta ngan pompuan tp sy x reti becinta so jd hmbar.. sia2 je ada rupa elok tp kaku.. lama kelamaan makin hati je.. kecewa la jgk smpai tjebak ngan abg2 angkt bagai.. lama kelamaan makin teruk smpai sy brani ajak laki utk have dot dot same2.. pastu smbung stdy kt ibukota lg la bnyk dugaan.. ramai org yg sy kenal trgolong dlm glongan doktor, pensyarah, artis, yg baca berita dan dato2 yg da tua tu pon rupanya mcm ni n klau ckp mesti korang xpcaye n ckp sy ni penipu.. prnah la trlanjur ngan dorng.. tahun 2016 dgn azam baru n umo pon dah 22 tahun dan sjak 2-3 bulan ni nk jgk keinsafan tu dtg dgn sendirinya mngkin hasil sy dok berdoa hari2 agar brubah jd normal balik.. sy bersyukur sy jd ank yg baik thdap ibu bapa.. kawan yg baik yg sering tolong kwn2.. dan juga sy bukan yg berhati jahat.. cuma satu je.. nafsu kt lelaki.. skrn ni alhamdulillah dah x buat maksiat n try utk brubah.. tp dlm nk brubah ni bnyk pulak lah dugaan.. ramai pulak yg dtg mengoda... mngkin puncanya sbb sy x pandai bercinta n frust thadap kaum hawa.. dulu dpt gf cantik tp ganas.. pastu becinta lg dpt gf cantik tp hot asyik mkn hati je.. sy plak kaku x reti romantik2 jd tolongla ajarkan sy mcm mna nk jd laki yg pandai tackle pompuan.. klau nk tackle laki tu pandai la.. huhu.. doakan sy berubah dan kembali kejalan yg benar.. aminn

    ReplyDelete
  78. Kalau seseorang tu asyik usha2, pastu rapat2 and then buat bunyi "grrrrr..." dekat telinga, dia gay eh?Nak tanya sbb selalu kena

    ReplyDelete
  79. Ye la kan...susah gay gay ni...kononnya nk dpt jodoh ngn pompuan supaya xbuat dah maksiat gay ni..padahal same jer..main puki lepas longgar cari bontot jantan yg berbulu gak..nasib baik mak "straight" nyah!!!auwww!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku harap anak lelaki ko ada yg jadi gay.. aaminn

      Delete
  80. Mempunyai perasaan terhadap seseorang yg sama jantina memang sudah ada sejak sekolah rendah lagi..tak tau kenape...bila dah dewasa mcm ni...sememangnya di dalam dilema dan tekanan yang melampau bila memgetahui seorang lelaki yang berperasaan sebegini dikutuk dan didiskriminasikan oleh mereka yang normal...saya nak salahkan siapa dlm hal ini? Ayah dan ibu saye bercerai ketika saya berumur 23 tahun kerana salah seorang dari mereka memiliki perasaan cinta terhadap sesama jenis....jadi...haruskah saya membenci salah seorang dari mereka?....kerana tanpa mereka, abang saya seorang doktor, kakak saya seorang peguam dan saya seorang akauntan tidak akan dilahirkan...minta komen engko orang....

    ReplyDelete
  81. thanks for info, takut jgk, sbb bf i study and dlm bilik ada mamat lembut, dia ckp dia bkn gay tp i takut jgk. good work keep it up 🌸

    ReplyDelete
  82. Kesian dgn diorng ni kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye..kesian..doakan yg baik baik utk kami..

      Delete
  83. aq lyn sume laki pempuan, hidup msti kne ad wow;')

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku pun ada gf dalam masa yg sama ada bf juga aku tak tahu nak lebihkan mana satu ni, pening2nak jaga dua hati xnk bg merajuk

      Delete
  84. tapi lelaki gay kebayakan lebih bergaya, kacak, sasa dari str8

    ReplyDelete
  85. haha, aq pernah kena kantoi dgn awek aku sendiri masa tengah beromen dlm kete dgn sorg member plu yang aku kenal, masa tu aku tgh jln2ngn gf aq lah kebetulan aq tersempak ngan mamat tu terus ajak kocak dlm kete, haha, giler sial, xtahan sgt tuh

    ReplyDelete
  86. This mystery is from RIBA'

    Allah SWT berfirman:

    اَلَّذِيْنَ يَأْكُلُوْنَ الرِّبٰوا لَا يَقُوْمُوْنَ اِلَّا كَمَا يَقُوْمُ الَّذِيْ يَتَخَبَّطُهُ الشَّيْطٰنُ مِنَ الْمَسِّ ؕ ذٰ لِكَ بِاَنَّهُمْ قَالُوْۤا اِنَّمَا الْبَيْعُ مِثْلُ الرِّبٰوا ۘ وَاَحَلَّ اللّٰهُ الْبَيْعَ وَحَرَّمَ الرِّبٰوا ؕ فَمَنْ جَآءَهٗ مَوْعِظَةٌ مِّنْ رَّبِّهٖ فَانْتَهٰى فَلَهٗ مَا سَلَفَ ؕ وَاَمْرُهٗۤ اِلَى اللّٰهِ ؕ وَمَنْ عَادَ فَاُولٰٓئِكَ اَصْحٰبُ النَّارِ ۚ هُمْ فِيْهَا خٰلِدُوْنَ
    "Orang-orang yang memakan (mengambil) riba itu tidak dapat berdiri betul melainkan seperti berdirinya orang yang dirasuk Syaitan dengan terhuyung-hayang kerana sentuhan (Syaitan) itu. Yang demikian ialah disebabkan mereka mengatakan: Bahawa sesungguhnya berniaga itu sama sahaja seperti riba. Padahal Allah telah menghalalkan berjual-beli (berniaga) dan mengharamkan riba. Oleh itu sesiapa yang telah sampai kepadanya peringatan (larangan) dari Tuhannya lalu ia berhenti (dari mengambil riba), maka apa yang telah diambilnya dahulu (sebelum pengharaman itu) adalah menjadi haknya, dan perkaranya terserahlah kepada Allah. Dan sesiapa yang mengulangi lagi (perbuatan mengambil riba itu) maka itulah ahli neraka, mereka kekal di dalamnya."
    (QS. Al-Baqarah: Ayat 275)

    * Via Al-Qur'an Melayu https://goo.gl/bp3grQ

    Sungguh dlm duit kertas ada nilai riba juga.... goyang2...

    ReplyDelete
  87. cari patner chaser yang minat chub, sex only
    aku bottom,chaser tak kesah umor berapa
    pape bincang
    akubisek17@gmail.com

    ReplyDelete
  88. TAPI ASAL KERAJAAN TAK AMBIL TINDAKAN

    ReplyDelete
  89. Dulu masa bujang dlm usia 23thn aku minat main gym. Duduk berdua dgn Mamat ni. Satu mlm aku baru nak tidur lps tu rasa dia kocok kejantanan aku. Aku rasa best dan last sekali pancut. Namun akhirnya aku kahwin dgn pompuan dan peristiwa itu tinggal sejarah.

    ReplyDelete
  90. Banyaknya pengalaman. Lain mcm je haha. Nak tanya, pernah kene gosok2 dada ke? How did you end up in the situation? PLU en en en? Hahah your secret is safe with me jgn risau ok? ��

    ReplyDelete
  91. Tips paling bodoh aku penah baca. Mana kategori bisexual? Mana kategori curious? Laki straight yg sendiri nak try? Baju ketat li balm maknanya org tu gay? Kah kah kah! Org straight takyah pura2 suci lah wey. Aku sendiri penah tgk laki straight yg gatal2 nak goda pondan padahal dh kapel dgn pompuan sebab pondan tak leh ngandung. Lepas tu ada gak kapel straight yg buat maksiat sana sini mengalahkan gay sampai ngandung lepas tu buang anak merata. Maksiat org straight halal kah? Nak warning pompuan konon. Mana ada lagi yg virgin? Kah kah kah!

    ReplyDelete
  92. Yang straight pandai la cakap gay ni berlandaskan nafsu. Cuba ko pikir kalau nafsu ko kat jantan? Ko tak mintak tapi naluri ko suka kat jantan ko rasa macam ko suka dekat pompuan. Ko rela tak nak kahwin dengan pompuan kalau ko rasa mcm kahwin dgn jantan. Mcm tu jugak perasaan gay bila terpaksa berkahwin dgn pompuan Perasaan x blh terima tu mcm ko (lelaki straight) nak kawin dengan lelaki jgk. Ha mcm tu la rasa dia. Betapa besar dugaan tuhan terhadap kaum gay ni. Tu pun tetap kahwin walau tak rela. Diharapkan dengan kesabaran dan pengorbanan bila berkahwin diberi ganjaran di akhirat kelak. Sangat Tersiksa batin. . . Salam.

    ReplyDelete
  93. Aku seorang perempuan yg normal..seriously bila aku tengok pasangan gay lakukan seks aku akan terangsang.yang paling aku suka bila pasangan diatas dengan belalai terjuntai.aku. Banyak kali aku join bersama.buat seks yg selamat la.sekadar utk keseronokan je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye kee . Sy ade bff trkawin dngan Laki gay ni .. bole x awk ws .. nk tanya bkaitan dgn gay yg awk tgok main tu .. mcm mn dorg bole naikkan nafsu dorg .. sbb bff sy sllu share, die dh pegang btg husb die pun naik but sllu xjdi main.. mcm husb die xbernfsu .. die pun pening mcm mn nk tarik nafsu husb die utk main dgn die .. huhu

      Delete

Review Myvi 2018

Assalamualaikum Aku yakin mesti ramai dah survey  Perodua Myvi model 2018 kan, mesti korang teruja nak tahu ulasan, best sangat ke MYVI ba...