June 1, 2011

Mohon Cuti dari Blogging, Ke Kinabalu Mendaki gunung


Assalamualaikum....


Selamat petang dan baik baik hendaknya kepada semua pembaca blog aku yang amat aku hargai sekalian.

Untuk makluman, aku dengan ini akan bercuti dari menghasilkan entry/membalas komen dan sewaktu dengannya kerana menyertai ekspedisi mendaki Gunung Kinabalu bertarikh 2hb - 6Hb Jun.

Matlamat utama adalah untuk sampai ke Low's Peak, Puncak tertinggi di Asia Tenggara, berbekalkan semangat kepahlawanan yang tidak berbelah bagi. Latihan sebelum ini telah dijalankan dengan mendaki 5 gunung dan bukit iaitu, gunung angsi, bukit broga, Gunung Datuk, Gunung Bunga Buah dan broga kembali.

Aku mengharapkan doa kawan-kawan sekalian mengiringi pendakian aku, walaupun mungkin nampak remeh, tapi bagi aku.. pendakian gunung itu adalah salah satu aktiviti outdoor yang paling mencabar stamina dan ego si anak jantan.

Terima kasih diucapkan kepada Syarikat aku bekerja iaitu DMG Holding Sdn Bhd kerana memberikan peluang keemasan ini, terutamanya Dato' Muhammad bin Abdul Ghani, Kak Nonie, En Zumy, Kak Waty, Kak hajah Nora, Kak lin, En Hairy, Shah, Nasir, Nizar, Kak ina, Meknor, Najib Rasli, Noorbaya, Azmi john, sponsor2 yang berhati mulia, dan semua kawan2 yang tidak dapat disebutkan nama semuanya.

Semoga perjalanan ini melengkapi diri aku menjadi seorang Insan yang kecil di sisi Tuhan.

Geng Gunung dan Geng Bukit DMG BEST!!!!!!!!!!!

24 comments:

  1. naik dr mana? mersilau ke timpohon? naik via ferata x?

    kinabalu tak sesusah gng tahan, sy bg semangat ni, gud luck :-)

    nnt ingat ayat ni, jauh di mata, jauh di kaki :-)

    ReplyDelete
  2. wahh terima kasih La cik WBH, :) nama sapa eh?

    naik dari timpohon-laban rata-low's peak...

    mesti dah pernah gi sana ni?

    napa jauh di kaki pulak? haha

    ReplyDelete
  3. best of luck..
    jangan lupa ambil gambo sambil mengembangkan lobang idung dek kerana berjaya menawan gunung kinabalu..

    ReplyDelete
  4. oooo naik dr timpohon ek, sgt hebat, sy pun x sanggup, sy 2x naik pun dr mersilau dan trn ikut timpohon

    patutnya pertengahan apr sy naik thru via ferata, tiket semua dah beli, tp terclash dgn wedding sy pulak, so x tecapai la hasrat nak naik via ferata, tlg naikkan utk sy

    ayat tadi tu, kat sana nnt tahulah, sebenarnya sy nak ckp dekat di mata, jauh di kaki, silap taip pulak

    jgn lupa sweater tebal, tu wajib tu, sbb sy jenis x tahan sejuk. angin kat sana dahlah kuat siap berbunyi2 lagi.

    jaga pemakanan jgn mkn pedas at least seminggu sblm, kang cirit birit susah nak mendaki pula

    bawak bekalan ubat yg patut

    paling pntg enjoylah dgn view yg sgt hebat ciptaan Allah. teruja sgt teruja.

    sy plak terlebih excited ni

    hehheee

    ReplyDelete
  5. alaaaaaaaaaaaa...

    kenapa ko da sampai dulu...

    huhu..

    bukan aritu kita da janji nk gi sama2 ke???

    sob2.. tak elok laa mungkir2 janji..

    bila laaa impian aku nk smpai sana tercapai..

    T___T

    ReplyDelete
  6. perghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh! naik gunung!!! moga selamat lah eks sampai atas...

    ReplyDelete
  7. Norinaomar : tenkiu.. gambar2 tu wajib.. insyallah.. doakan sampai yeee

    WBH : mati2 ingatkan selama ni naik ikut timpohon je...ada jalan lain jugak eh? ok nasihat2 semua noted.. terima kasih...

    baju sejuk dah beli dah... beli bundel rm20 jee hahahah

    Miss senget : ala, nak buat mcm mana...dah ditakdirkan kita berpisah mendaki gunung tu... redha je la... aku akan sampaikan salam dan kasih sayang di angin lalu.. :P feewwwiitttt

    ReplyDelete
  8. Sunah : insyallah.. moga2 sampai tanpa pancit.. excited nih...

    ReplyDelete
  9. orite..

    aku tunggu angin lalu smpaikan salam dan kasih sayang tiap2 hari dari 2 jun smpai 6jun..

    hahahahaha...

    3kali sehari pun cukup...

    ReplyDelete
  10. maaf...cuti anda tidak di luluskan...hahaha..jgn lupe letak pic atas gunung ye nati...hehehe

    -Yok mampir diluk = tak faham dengan industri perfileman sekarang

    ReplyDelete
  11. haha.tidak diluluskan.kehkeh.good luck ikar !

    ReplyDelete
  12. jgn lupe belikan aku souvenir dari sane. kahkah.

    gud luck bhai!

    ReplyDelete
  13. semoga sekembalinya ko Nyah akan membawa pinggang yang ramping ala2 apek senario.. Mak doakan ko selamat pergi, mendaki & balik ke pangkal jalan.. kekekekeke

    ReplyDelete
  14. aisehhh...brooo.. nak join jugakkkk !!!!

    ReplyDelete
  15. nak ikut. its my before get married wishlist. haha.

    *sekarang main sace sikit2 je. nampak tak gaya ayu di situ?


    ok betul2 nak ikut seryes. bawa balik batu gunung kinabalu sikit kthanksbai

    ReplyDelete
  16. selamat mendaki encik ikar ye...

    insyaAllah kamu boleh...rindu gunung kinabalu..balik nanti mahu pergi sana lagi lah :)

    ReplyDelete
  17. Weehuu ~ teruskan usaha bro.. dah naik awal tahun.. anyway.. truskan usaha! yg pentg jgn tnya jauh ka xdak lg kat ats tu.. hehe..

    ReplyDelete
  18. Semoga berjaya menawan puncak Gk....doakan sy n the gengs juga ek..pendakian kami pd 19-20jun ni..........mga kami berjaya smpai ke puncak.....

    ReplyDelete
  19. nnt share er pengalaman n tips mendaki Gunung Kinabalu ek...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...