March 23, 2011

Antara Tsunami Acheh, Jepun dan konspirasi Meru Klang.

Assalamualaikum..

Aku dengan ini mengucapkan sejuta rasa takziah kepada sesiapa saja mangsa Tsunami dan gempa bumi yang melanda Acheh, Jepun, china dan negara2 lain.. pada masa kini kepiluan yang tidak dapat digambarkan melanda rakyat Jepun... 9709 bilangan rakyat mati yang disahkan... manakala 12,645 orang masih hilang...

Maka dengan bencana yang melanda ini membuatkan aku merasa begitu kerdil jika dibandingkan dengan Kuasa Tuhan... begitu kecil dibandingkan dengan Ombak pantai, Tanah Pamah, air laut dan Getaran bumi... melihatkan akan kehancuran negara-negara berketemadunan maju dalam sekelip mata dibinasakan membuatkan aku insaf bahawa kalau tidak kerana kita ada kepercayaan, Wahyu, akal dan tamadun.. kita rupanya tiada beza dengan lalat, monyet, ikan, anjing dan segala haiwan yang ada di muka bumi ni...

Kerana akal jugak, jika kita salah kemudi tanpa simpati dan iman..maka kita akan selalu melakukan silap dan berkata bodoh....di Meru Klang semalam...

"Korang semua tau tak? yang Tsunami kat Jepun tu jadi sebab apa?

"ishk ko ni Zam, sebab gempa bumi la"

"apa pulak gempa bumi.. sebenarnya korang tau tak, Tsunami yang Jadi kat Jepun tu sebab Amerika yang buat, dia la yang buat jadi gempa bumi ngan Tsunami tu"

"Ishhkk.. Ko biar benar Zam... takkan sampai ke situ pulak ko ni, tu kan Kerja Tuhan. bencana alam...ape ke sampai amerika pulak yang buat, apsal lak amerika nak pedajal Jepun tu?"

" Betul la.. aku tengok kat Internet, benda ni betul... Amerika guna senjata warp.. dia gunakan getaran atmosphere kat langit sampai cetuskan getaran sampai bumi jepun bergetar... tu yang jadi Tsunami...kalau korang nak tau, masa Tsunami kat Acheh pun..sebab Amerika jugak la yang buat... masa tu dia uji senjata tu..skrg ni baru dia buat betul2 kat jepun"

"tapi Zam, kenapa masa ujian pulak mati sampai 200,000 orang, masa betul2 pulak mati tak sampai 20ribu orang? kan ke pelik tu? lagipun kenapa pulak amerika nak buat kat Jepun? jepun kat sekutu kuat amerika?"

"Iskkk korang ni tu la, kolot, taktau citer terbaru, Amerika nak jahanamkan Jepun sebab ekonomi jepun dah menguasai dunia, diorang taknak ekonomi amerika kalah ngan jepun tau tak?"

"aku rasa ko ni ada masalah la Zam, kalau betul pun amerika boleh buat tsunami dengan gempa bumi, baik dia buat kat Korea utara..dah 50 tahun dah dia dendam ngan korea utara, apa payah sampai nak buat sekatan embargo bagai... kalau betul dia boleh kontrol tsunami ngan gempa, baik dia bagi tsunami besar kat china tu... china tu lagi la economic boom skrg ni"

"Kami ni kawan2 kau Zam, kami tak sampai hati la nak kecikkan hati kau, tapi bab ko merepek pasal Amerika buat Tsunami ni, aku tak boleh nak terima akal la.. aku tak boleh nak setuju dengan kau...aku harap ko astaghfar banyak2... ingat balik elok-elok.. bukan semua kat dunia ni pasal Konspirasi..bukan semua kat dunia ni bila orang meliwat jadi Konspirasi..bukan semua kat dunia ni pasal Konspirasi Illuminati, Freemason, amerika dajjal...Yahudi......sometimes kita kena berpijak bumi nyata Zam... Bencana alam tu..ketentuan Illahi...terjadi atas keizinan Tuhan....astaghfar zam...astaghfar...."

---Lantas Zam terdiam...bijik mata bulat tak berkedip., Nampak jelas di lehernya kesan menelan air liur kering, dan terkatup mulutnya, baru dia sedar dia telah hanyut dibawa arus teori konspirasi orang skizo paranoid-----

Datang Pak Jak.... "Hah zam...esok jangan ko terkentut ko cakap amerika tekan suis pulak....."

kah kah kah kah .... gelak dekah2 kawan2 bersama Zam sekali bagi meredakan ketegangan...

###########################

p/s aku tak faham betul la dengan manusia yang suka menuduh org suka buat konspirasi.. kalau kena dekat orang semua kospirasi..apa dia ingat mangsa2 yang di timpa bencana ni tak sedih ke? takda maruah ke? ingat orang yang kena liwat ni takda hati nurani? Ingat orang jepun ni takda hati perasan senang2 nak main2kan dengan teori konspirasi dajjal illuminati? cuba jadi kat anak sendiri? anak sendiri mati kena tsunami? rumah sendiri hancur kena gempa bumi? anak perempuan sendiri kena rogol dan liwat? korang tak dapat saksi.. korang boleh reda ke perogol lari depan mata???? korang boleh sabar ke dengan mulut orang yang suka2 menjaja cerita Konspirasi?

7 comments:

  1. astaghfirullahalazim~
    Alhamdulillah kwn tuh bole sedar juga...tak smua manusia bole buat...kuasa Allah tu lbh dr sgalanya..moga kita amik pngajaran...ade hikmah sgalanya..

    n konspirasi politik msia sgt hampeh..err tetibe..

    ReplyDelete
  2. erk... nk ckp pasal konspirasi nie.. mcm beratttttt sgt je rasa....

    ilmu kurang bab2 mcm nie...
    terlalu politik and skandalous.. ekekekek :P

    ReplyDelete
  3. ish...ada jugak yg pk cmni ek..

    ReplyDelete
  4. biasala...sifat manusia mmg suka mencari org untuk di salahkan...dy tau xleh salah kan ALLAH...ade la bende lain yg jadi pengganti....

    jon jalan2 blog AJ...:

    http://airzone09.blogspot.com/2011/03/bila-kawan-jadi-lawan.html

    ReplyDelete
  5. oh, tak terfikir sampai macam tu pulak...tapi menarik jugak idea dia Amerika yang buat...mana tau betul, kan?? hanya Allah jugak yang tahu...:)

    semalam kan, dalam kelas isu global ade kupas isu ni...kat media kita tak nampak benda radiasi ni teruk, sebab Jepun senyapkan je...tapi ekceli ade sorang kawan kepada classmate tu, skang amek PhD kat jepun...wife dengan anak dia hospitalized sebab muntah2 teruk kena radiasi...jadi nampaklah memang teruk sebenarnye...

    ReplyDelete
  6. ayat last takley blah.. wakakakakakakakakakkak!!!! =p

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

Tempoyak 101

Assalamualaikum. Apakah sakti benar tempoyak ini? Tempoyak ini mitos atau urban legend dia banyak, sama banyaknya ia dengan mitos ...