December 5, 2010

Rajin dalam Malas..

"Ikaaaaar... ikaaar... bangun, alih kereta kamu cepat, tuan rumah tu datang nak tengok rumah dia" aku selalu parking kereta depan rumah kosong kat depan rumah aku, owner dia beli rumah tu tapi sampai sekarang tak duduk lagi, aku pun menggunakan ruang secara optimum la :)

Aku pun bangun dengan keadaan mamainya, nak kata awal pagi takda la sangat, jam baru menunjukkan pukul 12.30 tengah hari.. :) lepas mengalihkan kereta Toyota corolla 'cikgu' yg aku sayangi, aku pun masuk ke bilik semula dengan segera dan menyambung tidur.. bukan aku ni kuat tidur cuma, aku baru pulih dari demam dan baru nak Qada' tidur. :) dek kerana sambung tidur, aku bangun agak lewat, bersiap-siap kemudian ke Klang untuk lepak bersama kawan sekaligus makan tengahari yg agak tak berapa nak tengahari iaitu pukul 6 petang!

Kat rumah takda masak sebab parent aku nak ke Sarawak untuk menghadiri majlis convocation adik bongsu aku di Uitm Samarahan Sarawak.. lepas makan di Klang, aku bergegas pulang sebab nak hantar parent aku ke LCCT. naik airasia.. 6.45pm dari Shah Alam dan tiba di LCCT pukul 7.30, lepas hantar mama abah, aku pun pulang dalam keadaan sakit kepala, entah kenapa, rushing sangat kot...

Balik rumah tertidur kejap, bangun dan tengok Tv, lepas tu masuk bilik surfing internet, blogwalking, bukan setakat walking je tapi reading gak blog2 yang mempunyai pembuka kata menarik!....

sedar tak sedar dah pukul 3 pagi, tapi perut aku lapar sangat, sebab aku baru sedar aku makan sekali je hari ni iaitu pukul 6 petang...Nasik kandar subaidah yang tak berapa nak kandar...nasik mamak je sebenarnya..aku kecewe sebab tak sedap macam Nasik pelita or Hakim kat Shah Alam ni...

pukul 3.30 pagi, aku start masak Daging goreng Kicap sichuan style, daging banyak dalm freezer baki korban hari tu.. Sup sawi ringkas dengan telur (poach) berlada sulah....pastu selak tudung rice cooker, ingat nasik elok.. rupanya... nasik bahagian atas elok, tapi bahagian bawah dah naik Bas mini ( ba alif si) ha ha haaaampeh (gelak berselang dengan kekecewaan) kena la masak nasik baru..

jadi, hari ni aku makan malam pada pukul 4.30 pagi ditemani abang aku, tapi bukan nak bias la kan... nasik panas kembut-kembut(mak aku dan org perak selalu ckp kembut2) :)
Daging goreng kicap sichuan style dan sup sawi ringkas sangat la sedap... betui habaq hanggg .. sedap sungguhhh... tak bohong aihhh.... :)

----aku taktau la aku masak tu sedap ke atau aku lapar sangat kan----

5 comments:

  1. huih... ni jam bio dah lari setting ni... dah mcm bulan pose ni.. makan 6.30, lunch ko kate... 4.30 pagi makan lagi... macam sahur daa... tapi, ape ade hall.. perut lapar.. sental kan aje...

    ReplyDelete
  2. Tak habis... banyak sangat masak... tamak.. hahaha

    ReplyDelete
  3. lapar deh.... tak tahan. jemu makan megi mlm2... masak nasik.. puas....

    aku rasa jam bio mmg lari la...

    ReplyDelete
  4. haha..idop bujang kan. adat la tue....mkn pn x tentu. tdo je memanjang....sama la kta :D

    ReplyDelete

Review Myvi 2018

Assalamualaikum Aku yakin mesti ramai dah survey  Perodua Myvi model 2018 kan, mesti korang teruja nak tahu ulasan, best sangat ke MYVI ba...