December 9, 2010

Dedikasi Utk BooTuck

Assalamualaikum
Entry kali ni aku dedikasikan khas utk kenalan aku, yang berubah kpd kawan dan kemudian sahabat, meskipun kadang-kadang seperti lawan tapi tidak pernah memperjudikan persahabatan, semuanya kerana mungkin salah faham dalam berkawan.......

Biarlah aku kenalkan dia hanya sebagai Bootuck (agak fancy dan ngada2 sebutan nama ni, aku tak berapa suka, kalau nak sebut botak just taip botak, tapi atas kehendak empunya diri, aku eja jugak nama dia sebagai BooTuck) kenapa aku nak kongsi cerita pasal si Bootuck ni? sebab bootuck banyak juga mempengaruhi hidup aku, dan kisah dia dan aku akan tercatit dlm diari hidup aku sampai aku mati...

ye, semua yg rapat dengan aku tau aku ada ramai kawan dan bermacam jenis, ada kawan karib bujang, kwn sekerja, kawan sekolah menegah,kawan badminton, kawan mapeley dan mcm2 lagi la... nanti aku buat entry-entry tentang kawan-kawan aku.. skrg aku akan cerita pasal si bootuck...

kisahnya... aku dulu study UiTm dungun, dan kemudian atas beberapa sebab aku transfer ke UiTm Shah Alam.. di uitm shah alam ni masa diploma aku belum ada kawan lagi, kawan hostel, jadi aku selalu la merayau-rayau cari kawan, cari point2 utk start cari geng....

kemudian aku kenal dengan Shahril Husin dan zikry, dari sini la aku belajar-belajar lepak dekat Blok D kolej Meranti, dan dari sini aku mula kenal dan rapat dengan si Bootuck. Sebab masa ni zikry and the geng berlainan kelas dengan aku dan dia masa ni sibuk dating dengan awek... so selalu hilang gi tengok wayang la, dating la, kawan rapat aku yg sorang lagi Debe pulak Masuk Rotu @ Palapes.. jadi dia masa tu selalu la lepak kat kolej perindu..disebabkan dia ni part 1 masa tu, selalu kena row call atau dlm sebutan melayu panggil rokol...

Jadi dlm masa-masa ini dan berbagai pemboleh ubah aku pun mula kenal dengan Bootuck....
Aku jd boleh lepak dengan bootuck sebab mamat ni suka sembang lawak, suka gelak, suka menari lagu RnB dan apa2 lagu pun la.. siap ada radio hi-fi kat dlm bilik dia kat meranti tak salah aku la..

Aku suka hang out dengan si bootuck ni sebab dia ni walaupun sembang lawak, lawak mencarut, suka enjoy tapi dia jenis yg macam aku.. iaitu bila bab study kami serius.. kami tak jeopardize atau dlm bahasa melayu memperjudikan study kami hanya kerana nak seronok.

Alhamdulillah aku ni dianugerahkan Allah dengan akal yg cepat tangkap ilmu-ilmu bak kata org putih Fast learner la, sama juga dengan Botuck. walaupun selalu melawak, tapi bila bab bincang pasal ilmu-ilmu kami terus boleh Switch Mode.. study mode.. aku suka mcm ni sebab takkan nak 24jam enjoy je masa kat Universiti, bab belajar kene belajar

Tapi sumpah aku ckp... Botuck ni mmg lawak.. dan selalu buat aku gelak, bukan aku je, tapi ramai la yang mmg happy dengan kerenah dia.... jadi the strongest character si botuck ni adalah Pak lawak, suka bergaya, easygoing, serious pasal study dan jugak quite sensitif. Banyak kenangan pasal aku dan dia ni, dulu aku selalu lepak bilik dia, walaupun masa tu aku duduk block B, tapi aku selalu usung bantal pergi rumah member2 aku dan kadang2 aku tidur kat lantai kat bilik Botuck....

Aku ni budak kampung, datang dari Mersing, walaupun aku pernah duduk Kl, tapi usia remaja aku lama dekat Mersing, jadi aku mmg la mentah dan tak tau pasal Clubbing dan dunia malam kat KL masa tu..

Dalam umur aku 18-19 thn la Botuck la yg sudi bawak aku pergi merasa mcm mana nak clubbing, aku akan ingat peristiwa ni, sebab tercatat dalam sejarah hidup aku, aku belajar clubbing dengan si Botuck.. Peristiwa yg aku tak boleh lupa... aku tanya la Botuck..


"eh kalau kita nak masuk club2 ni kita kene bayar entrance fee ye?" pastu dia senyum, dia jawab balik kat aku...
"bukan entrance fee la ikar, clubbing tak sebut entrance fee, dia panggil cover charge"

aku asyik ingat je dialog tu.. takkan lupa punya... nasib baik aku tak pergi tanya direct kat bonzer tu..."bang entrance fee berapa bang?".tak pasal-pasal aku kena gelak depan orang ramai..

masa tu kelab yg aku pergi ORANGE, femes gila Orange masa tu, sekarang dah jadi hape pun aku taktau dah ...So korang dapat tengok la si botuck ni, walaupun mulut dia kadang-kadang mcm lahanat, tapi dia paling pandai jaga hati kawan ngan maruah kawan.Dia tak malukan kawan dia depan org ramai.

Tapi tu dulu la, masa aku culture shock, kejap je aku sibuk-sibuk terkinja-kinja clubbing tu, sebenarnya aku bukan suka pun life mcm tu, dalam tu bising ya amat,negro ramai... nak borak pun tak best, bayar dah la mahal.. zaman tu paling murah cover charge sampai rm35... minum coca-cola sambil tengok org nari dan kita pun nari la sikit2...bagi yg minum beer... dapat la segelas beer, tak mabuk pun minum dengan cover charge dapat segelas tu, bila nak repeat gelas lain, kene tambah lagi duit.. last-last duit Ptptn pun habis.. duit belanja mak bapak bagi pun seminggu je yilek kariwalek.....

Lama-lama aku kawan dengan dia, aku makin rapat, dia ajak aku lepak rumah dia dekat Rawang, tak boleh lupa. masa bangun tdo dah tengahari tu, perut aku lapar, boleh si botuck ni goreng Onion ring je..jamu dia ngan aku sekali, masa aku dah habiskan onion ring tu, aku duk tunggu la, bila masa lak mamat ni nak bawak aku pegi makan ni? kang aku masak nasik kang, saja je... tahan punya tahan hilang sabar aku tanya, 


"wei takkan makan bawang je? nasik takde ke?"


" la ko tak kenyang lagi ke? kalau ikut aku, aku dah kenyang dah makan tadi.. takpa-takpa, ko tunggu jap aku masak"

jadi kami pun masak la sama-sama. lauk masa tu aku ingat lagi, nasik putih, sayur baby bokchoy dengan sos tiram,udang dan fish kek ke hape tah....mak botuck ni baik, peramah, kakak dia pun baik-baik semua.. cuma bapak dia pendiam ngan aku tak berapa paham sangat, bukan aku je tak paham, botuck pun selalu ckp yang dia tak paham perangai bapak dia.

Masa kat Fakulti Hotel dan Perlancongan, aku ngan Botuck ni selalu la dapat perhatian dari kawan-kawan dan orang ramai.. aku nak sebut ayat pendek je (aku ni ngan botuck femes) tapi segan la pulak, nanti orang ckp masuk bakul angkat sendiri...

aku dulu ramai la kawan, asal aku duduk ngan botuck kat cafe, ramai la datang berlonggok dan dengar kami jual minyak.. buat lawak mencarut... lawak lecturer, lawak makNyah... macam2 la... si Botuck ni dressing ngalahkan model, baju nak ketat-ketat, seluar nak rapat-rapat takde flip... kasut nak jongkit-jongkit...

aku pulak budak kampung, pakai jeans tak pun khakis, dengan tshirt kolar cap renoma.. agaknya botuck kesian tengok dressing aku, dia bagi la hadiah baju Guess... dia ckp reject shop, abg dia beli salah size. aaahhh lantakla janji baju guess..aku sarung je...

pastu dia bawak pegi klcc ngan midvalley, teman dia shoping baju, sekali la dia jadi image konsultan.. kejap je aku ikut dressing Code dia, pastu aku malas ikut dah...takmau nya aku nak pakai baju kemeja fit2 corak bunga ngan polkadot.. buat sesak nafas aku je.seluar sempit sampai nak seluk poket pun terangkat-angkat bontot...tapi anyway, thanks untuk baju guess tu.. aku suka

Aku ingat aku kawan lama dengan dia, sebab kami takda sebab nak gaduh, kami rapat suatu masa dulu... nari lagu RnB sama-sama.. konon-konon kelas tarian la dlm meranti tu... nyanyi lagu utk masuk pertandingan nyanyian kat kolej dan macam-macam lagi la...

tapi tak lama lepas tu..rumors pun datang melanda, khabar angin tersebar luas, cakap aku ada ckp buruk belakang dia, dia pulak cakap buruk belakang aku, aku tau siapa kacang hantu yang sakit hati dengan kami berdua.. ada la orang yang cucuk-cucuk..

kami pun mula masam muka.. masa tu aku cukup sedih sebab aku ni bukan jenis manusia yang suka benci-benci orang.. aku ramai kawan tu masa Uitm.. tapi ada org dengki ngan kami, mungkin sebab banyak tarik perhatian orang, ada orang cemburu, sebab hamba Allah tu mungkin tak dapat perhatian dari perempuan-perempuan fakulti, dan cemburu tengok kami terlalu rapat...

ada yang cakap aku rapat-rapat dengan orang yang dia suka... camon la, benda paling tak logik.. botuck sendiri tau aku ni jenis mcm mana.. aku tak suka apa yang dia suka... period.. pembaris lurus ni.... champion mahai tatak juai punya....

Anyway botuck, kalau ko baca blog aku ni, kau faham la yang satu masa dulu.. kau adalah chic and guys magnet, orang selalu rasa happy bila bersembang dengan kau dan dengar lawak-lawak ko..dan ko juga tak kedekut ilmu...

ada orang yang tak suka gabungan kita dua, dan org itu rasa terancam, kalau kau dah matang dan boleh berfikir rasional.. mungkin kau akan lupakan pasal masa lalu, sebab dalam hidup aku, kau salah sorang kawan yang sedikit sebanyak meninggalkan kesan dan mempengaruhi hidup aku.

Psst: lupakan sesiapa yang tak hargai kau... teruskan hidup, walk your head held high.. orang yang tak appreciate kau adalah orang yang suka mengambil kesempatan ke atas kau.

11 comments:

  1. aku pernah diancam perempuan jongang yang risau bile kedatangan aku menyebabkan kawannye lari kat aku... bukan niat aku nak berpuak-puak. nak berklik-klik. org dtng kat kiota, kan rahmat. tanpa ade niat ape-ape. dan tak berniat nak pinggirkan sape2. kite kan jenis pujangga, bercerita ade input, berlawak educated punya lawak... so ramai la yg nak dekat... so perempuan jongan ni pun mula rancang perang saraf... walhal aku tak de ape2 niat untuk mengancam sesiap pun mase tu. tibe2 bie prejudis kat aku dan mula memburukkan aku.. mancarik salah... dan buat cerita sedih kat org lain tentang dirinya yang kononnya terinaya dek kedatangan aku... tapi tak pe la.. skang die dah dapat balik kawan die tu... puas hati la... bile tengok hubungan aku ngn kawan die tu hancur manchur... tapi aku belajar something... perempuan jongang dan kawannye tu dua2 tak boleh pakai... yang sorang terancam dan merancang konspirasi, yang sorang bila tak suka tendang mcm hanjing... ludah mcam buang air liur basi pagi2... bile dengan kite dah tak boleh blah, pi carik balik kawan jongan die yang dihanjing-hanjing kan dulu, masa tak baik jongang tu la buruk. di kata dan di hina. mcm pesalah jenayah mandatori je. bile dah tersepit lompat balik tanpa ade rase malu. memang *&*^ off!

    ReplyDelete
  2. sebab tu dalam peperangan... jeneral akan bunuh pihak musuh yang nak belot dan menderhaka dari pihak dia sendiri.. walaupn musuh tu belot kepada kita, tak mustahil satu hari nanti bila dia tersepit.. dia akan belot kita pulak... org yg suke belot dan bermuka2 ni adalah org yg paling hina kat dalam dunia dan akhirat.....Munafik!!!

    ReplyDelete
  3. nice story ikar... hehe...
    ad bca smpai abis :)

    ReplyDelete
  4. Thanks Ad, sebab rela baca story panjang2 mcm ni :) appreciate it

    ReplyDelete
  5. Hi Ika... Facebook brought us together back. I'm pretty happy that we reconnected after quite awhile. I still remember u wrote on my Facebook wall that me (bootuck) had somehow leaves a significant effects in ur life. Ur comments triggered my piece of mind to travel back to those years that we used to be close friends. Then, since I knew about u and and ur blog, I've personally requested u to post on my story and how it significantly affects you as a 'sahabat'. Thanks a lot my friend for posting it and I've read it all. U almost made me shed my tears on my eyes.

    I'm actually touched because u practically still remember every details of the moments. Even though there are some moments that u can't remember all details, but at least u still remember some. Unlike me, I can't recall at all. U made me realised that I'm a bad friend to u. Hehehehe :)

    Ika, the true fact is I never hated u when all of those happened to us back then.. I always believe that our misunderstanding can be fixed and be able to work all of the things out. But I guess, u and I, we both still young and wouldn't know the best way to appreciate what we called as "FRIENDSHIP"...

    Here, I would like to once again let u know that I'm really sorry of all the things I've done, I've said and I've thought of you.

    I'm glad that both of us know living a successful life. Even if it is not successful, but at least we survived!!!!

    Say Go to friendship!!!!

    ReplyDelete
  6. Bootuck...komen ko buat mata aku masuk habuk la... ke ada serangga terbang langgar mata aku ni.. pedih...

    Yeahhhh.. we will survive!!!.. gaya aretha franklin...haha

    nanti senang2 boleh je jumpa lunch ke, ape ke... anyway, sometimes aku selalu lepak makan nasik kandar KUdu jln TAR tu :)

    ReplyDelete
  7. Mmg masuk habokk ikarrr!!! Aku baca lg sekali dpn 2 org kwn baik aku, (kawan baik mcm aku ngn ko jgk). The second time I read it out loud to them, aku nangis beriya² smp suara terketak²...

    Ikar, klu ko gi Kudu, call je aku or text me.. Lunch time aku around 12.30 to 1.30...

    Catch ya man!

    ReplyDelete
  8. Uishhhh.. leh byangkan.. sedihnye...

    ehh apsal idung aku ade ingus lak ni. tiba2 lak selsema....mata lak masuk abuk sekali lagi.. cisssss

    ReplyDelete
  9. I have known Boo-tuck since school days. Let's just say we are closer than normal 'friends' during primary school.

    I remembered vividly after school recess, we used to spent 5 minutes inside the toilet and fondle each others penis. It was an awesome experience and i will always treasure this moment forever...Boo-tuck, you can deny all you want but after seeing your google profile, i noticed your sex preference hasn't change after all these years...Love Casey

    ReplyDelete
    Replies
    1. Casey...??! I can't recall... goshhh... we did that...??! Wherever u r now.. pls contact me... pls pls... really wanna get in touch with u.. look out for me on FB Nuril Anwar Md Tahir or add me on wechat ID: nuriltahir...

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete

Review Myvi 2018

Assalamualaikum Aku yakin mesti ramai dah survey  Perodua Myvi model 2018 kan, mesti korang teruja nak tahu ulasan, best sangat ke MYVI ba...