June 8, 2011

Baru pulang dari Gunung Kinabalu


Assalamualaikum...

Selamat berjumpa kembali dengan semua pembaca-pembaca yang aku rindui. jari-jari aku masih kekok di keyboard sebab lama sangat tinggalkan. dekat nak seminggu tak menaip, tak update FB dan tak jenguk Blog.

aku baru je balik dari puncak gunung kinabalu pada 6hb jun 2011, buat pengetahuan korang semua, aku dah berjaya menawan Low's peak, iaitu puncak tertinggi di asia tenggara di gunung Kinabalu.

Aku akan buat entry khas menceritakan kisah-kisah dan peristiwa mendaki gunung kinabalu yang sangat mencabar itu. habis hidung dan muka aku kene sunburn, jari kaki kebas sebab sejuk.

Nasib baik aku selamat walaupun aku kena altitude sickness kat atas sana. takpe lah, nanti aku cerita habis apa yang menarik sepanjang pendakian. skrg ni, aku masih lagi dalam mood penat. Takde nafsu nak karang semangat-semangat.

Buat kawan-kawan blogger, aku skrg tengah blogwalking dan jenguk entry korang yang dah bertimbun. terima kasih kepada kawan-kawan yang menantikan entry aku. Nah gambar-gambar di puncak gunung untuk dihayati.



22 comments:

  1. ade kena frost bite x?

    welcome back..oki nk smbg baca buku..hee..doakan saya :)

    ReplyDelete
  2. Yussida : takde frostbite, tak cukup sejuk.. tapi pening2 ngan muntah2 sebab oksigen tak cukup...

    ARC : ahahah.. weeewittt.. rindu kat ko.. hahahahaha

    ReplyDelete
  3. Sca Ndx : TQ.. ada rezeki sila pergi, best!

    ReplyDelete
  4. He3, x pernah terbang melintasi Laut China Selatan. MAksudnya x pernah pegi Sabah n Sarawak. Bila la dapat pegi nie...

    Entry terbaru -> Gegala Wordless Wednesday Pulak Sekarang Ni Ye... (",)

    ReplyDelete
  5. tahniah,lps ni mesti gian nak mendaki lagikan?

    ReplyDelete
  6. "Nah gambar-gambar di puncak gunung untuk dihayati.."

    semangat aku nk hayati..

    2keping je bro??? haih..

    xsempat nk klimaks..da abes..

    ReplyDelete
  7. menanti gambar-gambar lain. ari tu pergi bergambar dari jauh je.. :-)

    *kena buat latihan ke sebelum mendaki tu?

    ReplyDelete
  8. taniah....berjaya smpai puncak gng kinabalu..rase takut n gementar pulak nk meghadapi cabaran mendaki gunung Kinabalu 19-20 jun ni..huhuhu

    ReplyDelete
  9. mmg extreme...bukan sebarang org leh daki gunung ni..kene byk practice n time.....aku pun xpernah jejak lagi..fuuu...

    ReplyDelete
  10. Selamat pulang ikar.Tahniah tahniah berjaya mendaki dengan selamatnya.hehe

    ReplyDelete
  11. welcome back..cepat2 updte n letak gambar byk2 tau..rinduuuuuu nak masuk blog ni..:P

    ReplyDelete
  12. mencik nyewwwwwwwwwwwww. tkyah update psl daki lah. nnt tiba2 aku berniat tangguh belajar semata2 nk kumpul duit p daki gunung tu sobsss


















































    ok update. #spaceaddict

    ReplyDelete
  13. adeyh.. aku punye giliran ntah bile la pulak ye.. ngeee...






















    jaket bundle ke tu?.. ;p

    ReplyDelete
  14. Wanitatufung hijau : lepas ni nak pg dako lagi tapi myb negara lain kot. :)

    MissSenget : tu introduction je, weeknd ni baru buat entry pasal daki2. gambar banyak tak kumpul lagi, ade kat camera kwn2. :P

    Blog-tip-kurus : training tu wajib, kalau tak, memang akan putus asa nak ke puncak.

    Nadia Rani Rai : takde gunung dlm malaysia ni boleh lawan cabaran kinabalu, sila tambah jeles ye :)

    ReplyDelete
  15. CikNyz : trainingx10..... pastu packing brg yg perlu je.. jangan bawak lebih2.. membazir...

    PilotHans : boleh planing tuk panjat tu... jangan kuburkan impian!.. :)

    Elyana : terimakasih.. rindu la kat dia.. :P

    Lekat lekit : turun 3 kilo on the spot...hahaha

    Fayad : yes Mem!!! hehehe

    Azza : ala, daki baru makan masa seminggu ngan duit lebih kurang rm800... boleh punya gi keje mcd kan kan kan

    Along Usop : ye tepat sekali....jaket bundel Rm 20 jeeee.. hahahahahaha

    ReplyDelete
  16. nmpk bst kottttttttttt!!!! ;)

    ReplyDelete
  17. seminggu gak tak silap aku bro mghilang...:D dari ari buat entry mintak bercuti jap tuh...keh3...

    aku teringin kot pergi buat benda2 macam tuh..tapi tak jumpa geng lagi....stylo gak g mendaki macam tuh....

    *kena kuruskan badan dulu siket..HAHA

    ReplyDelete
  18. welcome back en zulfikar hazri!!!! satu pengalaman yang menarik..dulu ms drjah lima ak salu daki bukit..ms tu salu dream nnti da dewasa nk daki gunung..tp bl da dewasa ni, tayar pancit lak...usahkan gunung,nk daki bukit pon semput...huahuahua...

    ReplyDelete

Review Myvi 2018

Assalamualaikum Aku yakin mesti ramai dah survey  Perodua Myvi model 2018 kan, mesti korang teruja nak tahu ulasan, best sangat ke MYVI ba...