August 10, 2009

Perubahan

Perubahan.....manusia tidak mampu mengelak perubahan yang mendatang, meskipun telah ditolak dan ditepis perubahan pasti akan menang,walau susah,walau gusar perubahan tetap datang dengan tenang, namun kadang perubahan datang dengan garang, acapkali manusia tewas dengan angin perubahan, namun manusia yg mendakap perubahan bisa didewasakan..dan menjadi manusia yang lebih matang.

Perubahan..mengapa ramai yg gugup dengannya? sedangkan setiap detik yg berlalu kita terima perubahan tanpa sedar...aku terima segala perubahan walau kadang aku meyentap rambut dan berkerut dahi melawan badai perubahan... akhirnya aku belajar jua bahawa perubahan itu tetap akan datang dan merubah sanubari dan jiwa menjadi lain dari yang dirancang...kerap jua ramai teman sekeliling cemburui perubahan...rezekiku wahai sahabat, rezekiku wahai saudara... sering aku tunduk kesyukuran, menadah tangan umpama pengemis di depan TUHAN mendambakan perubahan yang membawa keuntungan..Terima kasihku wahai TUHAN yang tiada lebih besar dariMu, tiada lebih pemurah dari Mu..Sambil aku syukur aku aminkan segala permintaan.

Perubahan....tetaplah engkau sahabatku menerima perubahan meskipun sekali air bah sekali pantai berubah, sekali angin berdendang sekali pohon bergoyang, sekali hujan renyai sekali pelangi menggapai...sekali jiwa terabai sekali air mata berderai...

Membedakan antara insan yg senyum tatkala terima perubahan adalah yang sedar dan tahu apa itu perubahan.

P/s aku sedar perubahan yang berlaku, aku dakap perubahan yang melanda umpama tumbuhnya sayap sang burung Helang..Yang terbang keluar dari sarang.....Syukur Padamu Ya TUHAN..Alhamdulillah

NUkilan

Zulfikar@ikar@Damak

1 comment:

Review Myvi 2018

Assalamualaikum Aku yakin mesti ramai dah survey  Perodua Myvi model 2018 kan, mesti korang teruja nak tahu ulasan, best sangat ke MYVI ba...